کد خبر: 622634
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۲۳:۱۰:۱۵
| |

پیش بینی رگبار و وزش باد شدید برای 5 استان از فردا

سازمان هواشناسی از بارش رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در 5 استان کشور خبر داد.

پیش بینی رگبار و وزش باد شدید برای 5 استان از فردا
کد خبر: 622634
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۲۳:۱۰:۱۵

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی،  رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی از بعدازظهر شنبه ۲۴ تیر تا بعدازظهر سه‌شنبه ۲۷ تیرماه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد: این شرایط جوی روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، یک‌شنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب گیلان، دوشنبه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، و سه‌شنبه در گیلان، مازندران پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها