کد خبر: 621847
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۱:۴۱:۱۵
| |

وزیر ارتباطات:

در مرام دولت و نظام نیست که سایت علمی را فیلتر کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلتر هرگونه سایت علمی را شایعه خواند.

در مرام دولت و نظام نیست که سایت علمی را فیلتر کنند
کد خبر: 621847
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۱:۴۱:۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچ سایت علمی در جمهوری اسلامی فیلتر نشده است‌، گفت: برخی سایت‌های خارجی دسترسی خود را روی مردم ایران فیلتر و محدود کرده‌اند و کسانی که مدعی آزادی بیان هستند ۱۰ هزار سایت پرکاربرد را روی مردم ایران فیلتر کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در آینده کشوری که از خود دارایی دیجیتال نداشته باشد وجود خارجی ندارد، دنیای آینده دنیای حکمرانی پلتفرم هاست‌، خاطر نشان کرد: دو قانون در اروپا تصویب شده است تحت عنوان قانون خدمات دیجیتال و بازار دیجیتال و کمتر از ۶ماه دیگر اجرایی می شود، که براساس آن قواعد سختگیرانه برای سکوهایی که در اروپا فعال هستند وضع شده تا حاکمیت خود را حفظ کنند. 

به گفته وی ۹۰ درصد پرونده جرایم یارانه ای مربوط به این پلتفرم های خارجی است. 

در وزارت ارتباطات وظیفه داریم وقتی پلتفرم بنا به مصالحی فیلتر شود جایگزین مناسب را برای آنها فراهم‌کنیم که مردم نیازی به روشن کردن فیلتر شکن نداشته باشد. روزانه بیش از ۲۰ میلیون نفر از پیام رسان های داخلی استفاده می‌کنند.

هیچ سایت علمی در جمهوری اسلامی فیلتر نشده است‌ و این در مرام دولت و نظام نیست.

برخی سایت های خارجی دسترسی خود را روی مردم ایران فیلتر و محدود کرده اند، کسانی که مدعی آزادی بیان هستند ۱۰ هزار سایت پرکاربرد را بر روی مردم ایران فیلتر کرده اند. اما متأسفانه مردم تفکیکی بین اینها قائل نیستند.

برخی از سکوها که در گذشته فیلتر شده است نیاز به بازنگری دارد کما اینکه رئیس جمهور در حکم جدید شورای عالی فضای مجازی درخواست کرد سیاست ها و مصادیق فیلترینگ بازنگری شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها