کد خبر: 620025
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

مصیبت‌های کمبود دارو برای بیماران هموفیلی؛ بیماران از هم دارو قرض می‌گیرند!

روزنامه هم‌میهن از مصیبت‌های کمبود دارو برای بیماران هموفیلی گزارش تهیه کرده است.

مصیبت‌های کمبود دارو برای بیماران هموفیلی؛ بیماران از هم دارو قرض می‌گیرند!
کد خبر: 620025
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۷:۲۰:۰۰

روزنامه هم‌میهن گزارشی از کمبود داروی بیماران هموفیلی دارد که آن را با تیتر «ارزانی جان» منتشر کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • این بار نوبت به بیماران هموفیلی رسید؛ دسترسی به دارو برای آنها سخت شده و به گفته خودشان ماه‌هاست فاکتور هشت را به زحمت پیدا می‌کنند. برخی می‌گویند دارو را از همدیگر قرض می‌گیرند و برخی هم اعلام می‌کنند چندین ماه است دارو به دست‌شان نرسیده. خونریزی‌های داخلی مکرر و در نهایت معلولیت‌، ساده‌ترین اتفاقی است که برای این افراد می‌افتد، به‌طوری‌که به گفته خیلی از این بیماران، حرکت دست و پایشان با خونریزی‌های مکرر، مختل شده و عده‌ای را خانه‌نشین کرده است؛ خانه‌نشینی اجباری. ماجرا اما تنها به بیماران بزرگسال محدود نمی‌شود. کودکان، قربانیان رنج‌کشیده این کمبودها هستند.
  • آقای فدایی، پدر یکی از بیماران هموفیلی است. پسر 9ساله او به‌تازگی دچار خونریزی در مفصل پای راست شده تا جایی که ناچار شدند پایش را در آتل بگذارند و حالا قرار است فیزیوتراپی شود. پدر می‌گوید که از بعد از تعطیلات نوروز دسترسی به فاکتور هشت سخت شده و هر بار که مراجعه می‌کنند، یک دارو به آنها داده می‌شود.آقای فدایی می‌گوید که بهترین دارو برای این بیماران داروی «هملیبرا» است، اما ظاهرا این دارو تنها برای 20 نفر وارد کشور شده است.
  • بیماران مبتلا به هموفیلی از دردهای‌شان می‌گویند؛ آنها بیش از 4 ماه است در جست‌وجوی دارو هستند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. حالا خود و خانواده‌های‌شان هر روز به داروخانه‌های مرکزی تلفن می‌کنند و آمار داروها را می‌گیرند و هر بار بی‌نتیجه می‌مانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها