کد خبر: 619496
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۲۵:۰۶
| |

داستان‌های عجیب آقای وزیر درباره افزایش سرعت اینترنت موبایل + نمودار

آیا سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است؟

داستان‌های عجیب آقای وزیر درباره افزایش سرعت اینترنت موبایل + نمودار
کد خبر: 619496
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۲۵:۰۶

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز و در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ از دو برابر شدن سرعت اینترنت موبایل گفته است. 

به گزارش ایسنا، او برای این ادعای خود وب سایت «اسپیدتست» را شاهد گرفته و اظهار کرده است: «سایت اسپیدتست سایتی است که هر ماه سرعت اینترنت موبایل و ثابت همه کشورها را اعلام می‌کند و بر اساس همین سایت، از ابتدای دولت سرعت میانه اینترنت موبایل 18 مگابیت بر ثانیه بود که اکنون 35.6 است و این نسبت به اول دولت تقریبا دو برابر شد.»

با توجه به استناد وزیر می توان به بررسی گزارش های اسپیدتست در دو سال اخیر و نسبت سرعت از زمان روی کار آمدن دولت و امروز داشت.

بررسی ها نشان می دهد سرعت تبادل داده در شبکه موبایل در مرداد و شهریور 1400 برابر 32.30 مگابیت بر ثانیه و سرعت تبادل داده در شبکه موبایل در شهریور و مهر 1400 برابر 35.48 مگابیت بر ثانیه بوده است.

گزارش ماه می سال 2023 اسپیدتست برابر اردیبهشت و خرداد 1402 هم نشان می‌دهد سرعت تبادل داده در شبکه موبایل برابر 35.68 مگابیت بر ثانیه است.

سررعت نت

سرعت نت

سرعت نتت

با این اوصاف سوال اینجاست که وزیر ارتباطات عدد 18 مگابیت بر ثانیه را از کجا آورده است؟ سوالی که پیش از این درباره گزارش وزارت ارتباطات در روزهای پایانی خرداد نیز پرسیده شده بود و نه تنها تاکنون کسی به آن پاسخی نداده بلکه حالا از زبان وزیر ارتباطات دوباره مطرح شده است!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها