کد خبر: 619400
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۰:۳۰:۲۳
| |

کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی از ۴۵ نفر با یک ترفند قدیمی؛ برنده خوش‌شانس!

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری افرادی که در پوشش برنده شدن در یک مسابقه تلفنی اقدام به کلاهبرداری هشت میلیارد تومانی از حدود ۴۵ نفر کرده بود، خبرداد.

کلاهبرداری ۸۰ میلیاردی از ۴۵ نفر با یک ترفند قدیمی؛ برنده خوش‌شانس!
کد خبر: 619400
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۰:۳۰:۲۳

داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری افرادی که در پوشش برنده شدن در یک مسابقه تلفنی اقدام به کلاهبرداری هشت میلیارد تومانی از حدود ۴۵ نفر کرده بود، خبرداد.

به گزارش ایسنا، او در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو معرفی کرده و گفته که من برنده ویژه برنامه رادیویی هستم و پس از چنددقیقه صحبت طولانی با دریافت کدهایی از گوشی وی حسابش را خالی کرده است.

وی با بیان اینکه  متهم با لحنی دروغین و متقلبانه مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه ویژه خود کدهای مختلفی را که از طریق پیامک برایش ارسال شده به او اعلام کند، گفت: شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دونفر دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

به گفته وی مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا پرده از اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قرعه کشی برنامه های رادیویی اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعا کلاهبرداری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها