کد خبر: 619218
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۸
| |

محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر:

اعتیاد به مواد مخدر در میان دانش‌آموزان تشدید شده است

به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد به مواد مخدر و اعتیاد به دخانیات در میان دانش‌آموزان تشدید شده است.

اعتیاد به مواد مخدر در میان دانش‌آموزان تشدید شده است
کد خبر: 619218
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۱:۰۰:۰۸

نشست علمی تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور نخبگان، مقامات ارشد وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز برگزار شد.

به گزارش مهر، علاوه بر نخبگان، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی از فعالان سازمان‌های مردم نهاد، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، معاون فرهنگی و توسعه وزارت ورزش و جوانان و رئیس سازمان جوانان هلال احمر در این مراسم حضور داشتند.

محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم اظهارداشت: باید جهت پیشگیری از اعتیاد تحول ایجاد و کار فوق العاده کنیم.

وی افزود: اعتیاد بیماری مزمن، عود کننده است و باید بر اساس آرمان‌ها به هدف پیشگیری برسیم.

همچنین باقرزاده، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت شیوع آسیب‌های اجتماعی میان دانش‌آموزان نگران کننده است و ۱۱ آسیب آنها را تهدید می‌کند که کرونا و فضای مجازی سبب تشدید آسیب‌ها شد.

وی افزود: به طور مثال کاهش تاب آوری، اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به دخانیات، بزه، خشونت، بی اخلاقی فردی و اجتماعی در میان دانش آموزان تشدید شده است که بی توجهی والدین، فقر، موضوعات اقتصادی، کاهش ایمان، امید و هویت از دلایل آن است.

باقرزاده گفت: در طول سال تحصیلی در سه سرفصل، پیشگیری و خودمراقبتی، فرهنگ‌سازی و شناسایی و درمان ۱۶ میلیون دانش آموز را به همراه اولیا و معلمان آموزش داده‌ایم.

وی گفت: امسال حدود ۳ میلیون دانش آموز غربالگری شدند و سطح آنها را در رابطه با آسیب‌های اجتماعی مشخص شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید ایمانشان تقویت و زمینه مشارکت برای آنها فراهم شود، یاد آور شد شد: ۱۰ هزار سوال دانش آموزان از طریق سامانه شاد ثبت و پاسخ به این پرسش‌ها زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

باقرزاده گفت: به شدت نیاز به شناخت نسل‌های جدید هستیم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها