کد خبر: 618802
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

قالیباف:

امروز در حکمرانی نیازمند تغییر و تحول هستیم؛ در این حوزه چالش داریم

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز در جایی که نیازمند تغییر و تحول هستیم حوزه حکمرانی است تببین کرد: حکمرانی نو یعنی مبتنی بر حقانیت انقلاب و اصالت جمهوری اسلامی و توجه به اینکه با ایمان و باور به نظریه مبانی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم.

امروز در حکمرانی نیازمند تغییر و تحول هستیم؛ در این حوزه چالش داریم
کد خبر: 618802
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۱۳:۵۰:۰۰

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در مراسم «روز ملی بسیج اساتید» که با موضوع جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای نظام حکمرانی همزمان با ۳۱ خرداد، بزرگداشت سالروز شهادت «دکتر مصطفی چمران» در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد با گرامیداشت این روز گفت: بسیج در حقیقت تبلور عینی حضور سازماندهی شده مردم در همه امور جامعه است، بخشی از این تشکل‌ها و قشرهای مردمی، اساتید بسیجی هستند و جمعی که اینجا کنار هم قرار گرفته‌ایم شهید چمران را به عنوان الگوی خود قرار داده‌اند، شهید چمرانی که در اوج تعهد، تخصص و اخلاص بود، شهید چمرانی که با گفتار، کردار و رفتار خود و در نهایت با تقدیم جان و خون خود درستی کارنامه خود را به اثبات رساند. ما این فرد را الگو و پیش روی خود قرار داده‌ایم و تا در این مسیر هستیم، در مسیر صراط مستقیم حرکت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این پرسش که امروز در کشور و در این شرایط محیطی، داخلی و خارجی که قرار داریم مهمترین هدف ما چیست؟ گفت: من از مجموعه برداشت‌هایی که از وضعیت کشور دارم و در رأس آن از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری اینگونه فهم کردم که امروز تحول مهمترین هدف ما در حکمرانی جامعه است. مقام معظم رهبری مبنای تحول را فرموده‌اند که امام خمینی(ره) پیشرو در موضوع تحول است و مقام معظم رهبری فرمود امام ما، امام تحول بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور بیان کرد: این نگاه تحولی بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و این نگاه تحولی بود که توانستیم در دفاع مقدس پیروز شویم و این میزان توطئه دشمن را پشت سر بگذاریم.

قالیباف در این بخش از صحبت های خود به تبیین موضوع «جهاد تولید» پرداخت و با بیان اینکه هدف ما امروز تحول در عرصه‌های مختلف است گفت: باید بپذیریم که مهمترین موضوعی که در نظام حکمرانی داریم این است که اگر می‌خواهیم کشور استقلال داشته باشد باید تولیدکننده و مولد باشیم. اگر مولد نباشیم نمی‌توانیم استقلال خود را حفظ کنیم و به طبع آن نمی توانیم آزادی، هویت و دین خود را حفظ کنیم.

رئیس قوه مقننه در این بخش از سخنان خود در خصوص مولد بودن سخن گفت و با بیان اینکه اساتید، نخبگان و به ویژه بسیجیان ما زمان‌شناس، اهل فهم عمیق و عمل به موقع هستند گفت: مولد بودن به این معناست که علم، معرفت، قدرت، ثروت و منزلت را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در جایی که نیازمند تغییر و تحول هستیم حوزه حکمرانی است تببین کرد: حکمرانی نو یعنی مبتنی بر حقانیت انقلاب و اصالت جمهوری اسلامی و توجه به اینکه با ایمان و باور به نظریه مبانی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم اما بپذیریم که امروز در حوزه مربوط به قلمرو حکمرانی دچار چالش‌هایی هستیم و اگر این چالش‌ها را حل نکنیم روز به روز این چالش‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حکمرانی عرصه دفاع و امنیت به نقطه بازدارندگی در مقابل دشمنان رسیده‌ایم گفت: اما در عرصه‌های دیگر نتوانسته‌ایم در حکمرانیِ خود به این قدرت بازدارندگی برسیم و از این نقاط دشمن ما را به چالش می‌کشد و چالش‌های جدی برای ما ایجاد می‌کند.

قالیباف گفت: وقتی حرف از حکمرانی می‌زنیم یعنی در زمینه ایده، رویکرد، روش‌ها و ابزارها نیازمند ایجاد تحول هستیم تاحکمرانی‌ را متحول کنیم گفت: پیش‌قراولان این موضوع نخبگان جامعه و پیش‌آهنگان این حرکت بدون شک اساتید بسیجی هستند که این رسالت را بر عهده دارند؛ البته این کار و این ایده پردازی و این تحول در حوزه حکمرانی و در حقیقت نوسازی نظام حکمرانی نیازمند کار عالمانه، فکورانه و جمعی است، از این رو به صورت انفرادی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم در «جهاد تبیین» موفق شویم، باید از «جهاد تولید» شروع کنیم گفت: اگر از جهاد تولید شروع نکنیم و این جهاد را در عمل پیاده‌سازی نکنیم، جهاد تبیین در گذر زمان تبدیل به جهاد توجیه می‌شود و اگر چنین شد، ثمر خود را از دست می‌دهد و اولین خسارتی که برای ما ایجاد می‌کند به جای جذب حداکثری به سمت جذب حداقلی می‌رویم که این مسیر ما نبوده و مسیر درستی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها