کد خبر: 617926
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۲۳:۳۵:۱۷
| |

چت جی‌پی‌تی چه چیز را در جهان ما عوض می‌کند؟

چت‌جی‌پی‌تی در واقع یک ژت‌بات یا چت ربات است که با هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی (NLP) ساخته شده است، توسط فناوری هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است و از شرکت Open AI هدایت می‌شود. یکی از بنیان‌گذاران AI ایلان ماسک است.

چت جی‌پی‌تی چه چیز را در جهان ما عوض می‌کند؟
کد خبر: 617926
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۲۳:۳۵:۱۷

در دنیای تکنولوژی که به سرعت در حال تحول است یک نوآوری تازه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است. نام این تکنولوژی ChatGPT  است.

به گزارش شرق آنلاین، ChatGPT  از جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی است که اخیرا وارد دنیای دیجیتال شده.

چت‌جی‌پی‌تی  در واقع یک ژت‌بات یا چت ربات است که با هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی (NLP) ساخته شده است، توسط فناوری هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است و از شرکت Open AI هدایت می‌شود. یکی از بنیان‌گذاران AI ایلان ماسک است.

این Chatbot می‌تواند با استفاده از زبان طبیعی انسان متن های نوشتاری شبیه به انسان تولید کند. ChatGPT  همچنین می‌تواند به هر سوالی در هر موضوع و مبحثی پاسخ بدهد.

برخی از محبوب‌ترین کارهایی که ChatGPT می‌تواند انجام دهد نوشتن مقاله، نوشتن ایمیل، نوشتن داستان‌های خلاقانه و تولید کد برنامه‌نویسی است.

ChatGPT می‌تواند این پاسخ‌ها را ارائه دهد، زیرا اساساً اطلاعات مربوط به موضوعات مختلف را از سراسر وب جمع‌آوری می‌کند و پاسخ‌ها را به صورت مختصر و محاوره‌ای ارائه می‌کند.

اما ChatGPT  چه تاثیری بر زندگی امروز ما دارد؟

ChatGPT در 30 نوامبر 2022 راه‌اندازی شد. این تکنولوژی با جمع‌آوری داده‌های که در اینترنت توسط افراد نوشته شده و استفاده از پیش‌بینی‌های محاسباتی برای پاسخ به سؤالات و سؤالات وارد شده توسط کاربران کار می‌کند. این پلتفرم هوش مصنوعی پس از درخواست‌های متنی و اطلاعات، پاسخ‌هایی را تولید می‌کند که چت بات از آن‌ها درباره موضوعات مختلف و نحوه بحث در مورد این موضوعات بیشتر می‌آموزد.

در مارس 2023، OpenAI اعلام کرد که ChatGPT ارتقا خواهد یافت. شرکت هوش مصنوعی از آن زمان مدل زبان GPT-4 را در ربات هوش مصنوعی گنجانده است که امکان ارتباط آینده با ChatGPT را با استفاده از متن و تصاویر فراهم می‌کند.

این به‌روزرسانی مطمئناً به ChatGPT کمک می‌کند تا برتری خود را نسبت به پلتفرم‌های رقیب حفظ کند.

یکی از رقبای ChatGPT  نمونه چینی آن است.

شرکتی چینی اخیرا با ارائه Tongyi Qianwen به بازی چت بات هوش مصنوعی پیوسته است. مانند ChatGPT، نمونه چینی هم توانایی درک ورودی های نوشته شده و تولید پاسخ را دارد و به عنوان یک دستیار هوشمند عمل می‌کند که در نهایت در برنامه‌های مختلف Alibaba ادغام می‌شود.

به عنوان رقیب مستقیم ChatGPT، راه اندازی این، می‌تواند چالشی برای شرکت هوش مصنوعی مستقر در ایالات‌متحده باشد، به ویژه اینکه OpenAI در چین ممنوع است.

با وجود رشد روزانه جایگزین‌های ChatGPT  این چت ربات همچنان یکی از محبوب‌ترین‌هاست و توجه سراسر جهان را به خود جلب کرده است

این توجه گاهی مثبت و گاهی منفی بوده. به عنوان مثال ایتالیا به دلیل نگرانی در مورد محافظت از داده‌های شخصی در مارس 2023 به طور موقت این سرویس را ممنوع کرد، اما از آن زمان دوباره ChatGPT  را در دسترس قرار داده است.

کشورهای دیگری نیز وجود دارند که ChatGPT را ممنوع کرده اند. با این حال هنوز هم ابزار بسیار محبوبی است که در حال ثبت رکورد رشد کاربر است.

به طور کلی قابلیت‌های زبانی ChatGPT  چشمگیر است اما محدودیت‌های واضحی نیز در دنیای واقعی دارد.

به عنوان مثال با وجود قابلیت ChatGPT  در زبان تخصصی اما برای اطلاعات پزشکی نباید بالاتر از یک متخصص پزشکی آموزش دیده به آن اعتماد کرد. احتمالا ChatGPT  برای مسائلی کمتر حیاتی آموزنده‌تر است.

جهت استفاده ازChatGPT  نیازی به دانلود برنامه‌ خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید از طریق مرورگر از این هوش مصنوعی استفاده کنید.

فقط باید یک حساب کاربری OpenAL بسازید و سپس از ChatGPT  برای هر موضوعی که نیاز دارید استفاده کنید.

استقبال از ChatGPT از زمان ورود به دنیای تکنولوژی و استفاده از آن توسط 100 میلیون کاربر فقط در دو ماه اول نشان می‌دهد که احساس و نگاه کاربران به اینترنت با سرعتی باورنکردنی در ماه‌های پیش رو تغییر خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها