کد خبر: 617621
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۲:۵۵:۱۸
| |

ایران معاون کنوانسیون ۲۰۰۱ حفاظت از میراث فرهنگی زیر آب یونسکو شد

در جریان برگزاری مجمع عمومی کشورهای عضو کنوانسیون حفاظت از میراث زیر آب یونسکو که در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه جاری در مقر یونسکو در پاریس در حال برگزاری است، کشورمان با اجماع، به عنوان معاون مجمع و عضو هیات رییسه کنوانسیون مذکور برای مدت دو سال انتخاب شد.

ایران معاون کنوانسیون ۲۰۰۱ حفاظت از میراث فرهنگی زیر آب یونسکو شد
کد خبر: 617621
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۱۲:۵۵:۱۸

جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون کنوانسیون ۲۰۰۱ حفاظت از میراث فرهنگی زیر آب یونسکو انتخاب شد. 

به گزارش نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو- پاریس، در جریان برگزاری مجمع عمومی کشورهای عضو کنوانسیون حفاظت از میراث زیر آب یونسکو که در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه جاری در مقر یونسکو در پاریس در حال برگزاری است، کشورمان با اجماع، به عنوان معاون مجمع و عضو هیات رییسه کنوانسیون مذکور برای مدت دو سال انتخاب شد.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۸ رسما به کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی زیر آب پیوست. هدف اصلی از ایجاد این کنوانسیون ایجاد سازکار مناسب همکاریهای بین المللی برای حفاظت از میراث باقیمانده در زیر ابهای بین المللی و سرزمینی است.

 یکی از اصول این کنوانسیون همکاری علمی و فنی در این حوزه است. شورای علمی بین المللی این کنوانسیون به کشورهای عضو مشورت می دهد. از سوی دیگر با توجه به پیچیدگی های فنی و تکنولوژیکی حوزه میراث زیر آب، کشورهای عضو متعهد می شوند تا چنانچه از فنآوری پیشرفته ای در این زمینه برخوردار باشند، با شرایطی آنرا در اختیار حفاظت میراث زیر آب سایر اعضاء قرار دهند.

 

غواصی

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها