کد خبر: 616729
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۲۲:۲۷:۳۳
| |

۲۱ روستای مازندران درگیر سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران مازندران کفت: طی شبانه روز گذشته ۲۱ روستای استان درگیر سیلاب شدند که ۱۱ روستا مربوط به سوادکوه بوده است.

۲۱ روستای مازندران درگیر سیلاب
کد خبر: 616729
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۲۲:۲۷:۳۳

حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران مازندران کفت: طی شبانه روز گذشته ۲۱ روستای استان درگیر سیلاب شدند که ۱۱ روستا مربوط به سوادکوه بوده است.

به گزارش مهر حسینعلی محمدی شیرکلایی،  با اشاره به بارش‌های اخیر در شهرستان سوادکوه گفت: بخش‌هایی از مسیرهای مواصلاتی و روستایی، سردهنه اراضی کشاورزی و دو واحد مسکونی روستایی دچار خسارت شدند که بیان خسارت دقیق نیازمند ارزیابی‌های بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، با بیان اینکه محورهای دسترسی به روستاهای ولوپی و روستاهای محور خطیر کوه در شهرستان سوادکوه از این بارش‌ها آسیب دیدند، افزود: در کل استان حدود ۲۱ روستا و در شهرستان سوادکوه ۱۱ روستا دچار آسیب و خسارت شدند.

وی با اشاره به ادامه فعالیت این سامانه بارشی تا صبح فردا، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ارتفاعات استان سمنان هشدار قرمز صادر شده است ما نیز در فرمانداری سوا دکوه حضور یافتیم و همه یگان‌های امدادی و خدماتی در محور اصلی سوادکوه و خطیرکوه فعال و آماده باش هستند.

رمضان غلامی اواتی، فرماندار سوادکوه نیز در رابطه با خسارت بارش‌ها و سیل به شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه دو شب گذشته خسارت بیشتر مربوط به منطقه ولوپی و بخشی هم خطیرکوه بوده است، بیشتر خسارت را مربوط به راه‌های مواصلاتی روستایی و جاده‌های داخل روستاها برشمرد و افزود: دیگر خسارات نیز مربوط به سردهنه دراسله و گلناب دره، آسیب به زمین‌های کشاورزی و چند خانه مسکونی در روستاهای شش رودبار و ممشی و بخشی هم حوزه تیرهای انتقال برق بوده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه شب گذشته نیز بیشتر خسارت مربوط به محور چرات و انند بوده و سپس سیل به منطقه پایین دست نیز خسارت وارد ساخت، افزود: امشب نیز با توجه به هشدار قرمز در محور خطیر کوه، برای این محور سیل را پیش‌بینی می‌کنیم و جلسه ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شده و همه تیم‌های امدادی و خدماتی در آماده باش به سر می‌برند.

رئیس ستاد بحران شهرستان سوادکوه توصیه کرد تا مردم از سفر به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها در این روزها پرهیز کنند و از جمله اقدامات پیشگیرانه به باز کردن و اصلاح آبراه‌ها اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها