کد خبر: 615334
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۲۲:۴۵:۵۹
| |

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای نخستین نشان عالی دانشگاه تهران

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه بنیاد علمی مصلی نژاد، حامی مالی اعطای نخستین نشان عالی دانش در نماد آموزش عالی ایران است، گفت: این بنیاد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای نخستین نشان عالی دانشگاه تهران
کد خبر: 615334
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۲۲:۴۵:۵۹

مراسم اعطای نخستین نشان عالی دانش در نماد آموزش عالی ایران به ۱۲ چهره دارای مرجعیت علمی در تاتر علامه امینی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران با حضور محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالحسین خسروپناه؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،  محمد مقیمی؛ رییس دانشگاه تهران،‌ حسین قناعتی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رضا پورحسین و علیرضا منادی سفیدان؛ رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در این آیین که مصادف با ۸۹امین سالگرد دانشگاه تهران است اولین نشان عالی دانش در نماد آموزش عالی ایران اعطا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با هم پیمان بستند که فارغ از مرزبندی‌ها برای اعتلای جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی تلاش کنند. در تمدن اسلامی باید برای علم و عالم تلاش شود و اعطای این نشان یکی از این محور ها است.
رییس دانشگاه تهران ادامه داد: هدف از اعطای این نشان ترویج علم و توسعه گفتمان علمی و تکریم عالمان است. اگر می‌خواهیم علم گسترش یابد عالم باید تکریم شود. امیدواریم این دانشگاه‌ها بتواند در تحقق این تمدن نوین نقش داشته باشند.
وی با اشاره به سابقه قدرتمند ایران در دانشمندان بزرگ گفت: ما از سابقه قدرتمندی در علم و عالمان برخورداریم و بزرگانی مثل ابن سینا خواجه نصیر طوسی و فارابی سال‌ها طلایه دار علم در دنیا بودند.
مقیمی تاکید کرد: امروز به برکت شکل‌گیری دانشگاه تهران این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد تا بتواند طلایه‌داری علم دنیا را دانشمندان و بزرگان ایران علمداری کنند. امروز شاهدیم که روزنه‌هایی در سپهر علمی دنیا گشوده شده و بزرگان ایران در حال نقش‌آفرینی علمی هستند.
رییس دانشگاه تهران اظهار کرد: ترویج و گفتمان علمی و تکریم عالمان فقط به این برنامه خلاصه نمی‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی ضمن تشکر از بنیاد علمی مصلی نژاد که حامی علمی این نشان است، اظهار کرد: دکتر عباس مصلی‌نژاد، استاد گرانقدری که استاد تمام حقوق دانشگاه است، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است.
رییس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که ورود خیرین به عرصه گفتمان علمی، زمینه را برای تقویت علمی ایفا کند و شاهد  این اتفاق باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها