سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد

مرگ 4.5 میلیون مادر و نوزاد در هرسال

به گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه بیش از ۴.۵ میلیون مادر و نوزاد در طول بارداری و زایمان یا در عرض چند هفته پس از تولد نوزاد، جان خود را از دست می‌دهند که عمدتاً قابل پیشگیری یا درمان است.

مرگ 4.5 میلیون مادر و نوزاد در هرسال
کد خبر: 612040
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۲:۲۰:۴۴

سالانه 4.5 میلیون مادر و کودک در دوران بارداری جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، سازمان ملل اعلام کرد: این گزارش نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۴.۵ میلیون مادر و نوزاد در طول بارداری و زایمان یا هفته‌های اول پس از تولد نوزاد جان خود را از دست می‌دهند که معادل یک مرگ است که در هر هفت ثانیه اتفاق می‌افتد.

این مرگ‌ها عمدتاً در صورت وجود مراقبت‌های مناسب قابل پیشگیری هستند و یا بیماری‌هایی که منجر به این رویداد ناخوشایند می‌شوند، قابل درمان‌اند.

سازمان ملل گفت که هیچ پیشرفت جهانی در کاهش مرگ و میر زنان باردار، مادران و نوزادان طی هشت سال گذشته از زمان قطع سرمایه گذاری در مراقبت های بهداشتی آنها صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۲۹۰ هزار مادر هر ساله جان خود را از دست می دهند، همچنین ۱.۹ میلیون نوزاد پس از ۲۸ هفته بارداری و ۲.۳ میلیون نوزاد در ماه اول پس از تولد جان خود را از دست می دهند.

یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: زنان باردار و نوزادان با نرخ غیرقابل قبولی در سرتاسر جهان جان خود را از دست می‌دهند و همه‌گیری کووید۱۹ نیز مشکلات بیشتری را در روند ارائه مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز آنها ایجاد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها