کد خبر: 610979
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۱۰:۴۲:۲۱
| |

دستگیری ۲ نفر از تبلیغ‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی

داوود معظمی، گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری ۲ نفر به اتهام تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی در در فضای مجازی خبر داد.

دستگیری ۲ نفر از تبلیغ‌کنندگان سایت‌های شرط‌بندی
کد خبر: 610979
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۱۰:۴۲:۲۱

 داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند کانال و گروه تلگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: پس از بررسی گزارش‌های ارسالی کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد چهار کانال و گروه تلگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده دارند، برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.

گودرزی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند ۲ نفر از افراد اصلی گرداننده این کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرمین را دستگیر کنند و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام انتظامی همچنین اظهار داشت: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده‌هایی فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و … در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند.

گودرزی از شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان خواست به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خود داری کنند،

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند یا به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها