کد خبر: 610655
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۵:۳۳:۵۷
| |

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی در دستورکار است!

به گفته سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، استان‌های تهران، گیلان و مازندران بیشترین تعداد سالمند را در کشور دارند.

یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی در دستورکار است!
کد خبر: 610655
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۵:۳۳:۵۷

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط سالمندان ایرانی را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، صابر جباری ر «نشست توجیهی اجرای برنامه های مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس گفت: اکنون استان‌های تهران، گیلان، مازندران، البرز، سمنان و مرکزی به سمت سالخوردگی می‌روند.

او با بیان اینکه تغییر الگوی باروری در کشور در حال رقم خوردن است، تصریح کرد: فرزندآوری از الگوی یک یا دو فرزندی در خانواده، برای تولد فرزند سوم به میزان ۲.۵ درصد و برای فرزند چهارم و بیشتر ۱۵ درصد افزایش یافته است.

جباری خاطرنشان کرد: سال گذشته برای توجیه قانون جوانی جمعیت نشست برگزار کردیم و بسیاری از برنامه‌هایی که سال گذشته در این نشست عنوان شد، امروز عملیاتی و تبدیل به کارنامه شده است.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نهایی شدن شیوه‌نامه یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی، گفت: در موضوع ماده ۵۰ به کاهش سالانه پنج درصد سزارین اشاره شده است که در این زمینه شیوه‌نامه یکپارچه‌سازی زایمان طبیعی تدوین شد و در مرحله نهایی است و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

جباری اضافه کرد: در راستای ماده ۴۲ نیز شیوه‌نامه درمان ناباروری نهایی شده است و امکان نشان دار شدن زوج‌های نابارور فراهم می‌شود همچنین در برنامه پیشگیری و مهار سقط خودبه خودی نیز شیوه‌نامه لازم تدوین شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته ملی جمعیت، گفت: در نشست امروز درباره مطالبات اجرایی زیادی که در شیوه‌نامه‌های ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد، بحث و تبادل نظر شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها