کد خبر: 610514
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۰۵:۴۰:۰۰
| |

شرایط استثنایی خانه‌دار شدن در اوکراین مسیحی و غیرمسلمان!

شرایط استثنایی خانه‌دار شدن در اوکراین مسیحی و غیرمسلمان!
کد خبر: 610514
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۰۵:۴۰:۰۰

یکی از کاربران توییتر در رشته‌توییتی مدعی شده است که در دانمارک، خرید خانه با پرداخت ۱۰ درصد مبلغ و مابقی در قالب اقساط طولانی‌مدت با بهره کم بر مبنای درآمد امکان‌پذیر است.

براساس جستجوهای فکت‌یار در وبسایت‌ بانک‌های دانمارکی: وام مسکن دانمارکی، وامی است با مدت طولانی (۲۰ الی ۳۰ سال) که معمولا دارای نرخ بهره کمتری نسبت به وام‌های بانکی معمولی است.

شرایط دریافت وام مسکن از دولت دانمارک به شرح زیر است:

۱- شهروندان دانمارک و اتحادیه اروپا می‌توانند تا ۸۰ درصد از هزینه ملک خود را با وام مسکن تامین کنند. ۱۵درصد پیش‌پرداخت نیز با وام‌های بانکی قابل تامین است و در نهایت شهروندان باید تنها ۵ درصد را از پس‌انداز خود بپردازند.

۲- کسانی که شهروند دانمارک و شهروند اتحادیه اروپا نیستند با شروط خاصی همچون سکونت پنج‌ساله در دانمارک یا داشتن کسب‌وکار، بستگی به بانکشان دارد که چقدر می‌توانند وام بگیرند.

 

واکنش کاربران دیگر

برخی کاربران مدعی شده‌اند که این گزاره‌ها غلط است؛ چراکه اگر خرید ملک در دانمارک تا این حد آسان است، چگونه کسی خانه مذکور در توییت را خریداری کرده زمانی که می‌توانست خانه را از دولت به آسانی بخرد؟

برخی دیگر از کاربران نیز معتقد هستند که شاید وجود این تسهیلات درست باشد اما با این وجود، باز هم به دلیل گرانی قیمت مسکن در دانمارک، خرید خانه در این کشور دشوار است و برداشت عمومی از توییت (آسانی خرید خانه در اروپا) نادرست تلقی می‌شود.

بررسی‌های فکت‌یار نیز نشان می‌دهد که در دانمارک، هزینه‌های مسکن بسیار بالا هستند. برای یک خانه دو خوابه در منطقه مرکزی کپنهاگ باید حداقل ۱۰ هزار کرون دانمارکی یا حدود هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا پرداخت کرد. از این رو، اجاره مسکن در دانمارک بسیار رایج است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها