کد خبر: 609929
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۰۶:۳۵:۰۰
| |

ادعای مدیرعامل ایتا؛ پیام‌های کاربران شنود نمی‌شود!

هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند بین سرور ‌پیام‌رسان‌ها شنود کند یا به محتوای ارسالی کاربران دسترسی داشته باشد.

ادعای مدیرعامل ایتا؛ پیام‌های کاربران شنود نمی‌شود!
کد خبر: 609929
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۰۶:۳۵:۰۰

هفته گذشته آیین رونمایی از فاز اول طرح اتصال متقابل بین پیام‌رسان‌های ایرانی در وزارت ارتباطات برگزار شد. وزیر ارتباطات اعلام کرد که امکان ارسال پیام و هر نوع فایل بین چهار پیام‌رسان ایتا، بله، گپ و آی‌گپ فراهم شده است.

در فاز اول این طرح، امکان ارسال پیام متنی، استیکر و هر نوع فایل فراهم شده است. به گفته وزیر، در فازهای بعدی این طرح امکان تشکیل گروه مشترک برای کاربران پیام‌رسان‌های مختلف و در فازهای بعد، امکان تماس صوتی و تصویری هم فراهم خواهد شد.

غفاری، مدیرعامل ایتا، در این نشست موضوع برقراری امنیت در پیام‌رسان‌ها را مهم‌ترین چالشی خواند که در راه اجرایی کردن طرح اتصال متقابل پیش روی این پیام‌رسان‌ها قرار داشت. به گفته او، در حال حاضر هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند بین سرور ‌پیام‌رسان‌ها شنود کند یا به محتوای ارسالی کاربران دسترسی داشته باشد.

مدیرعامل پیام‌رسان بله هم گفت: قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها در ذات خود ویژگی ضدانحصاری دارد. ما به دلیل وجود این ویژگی و همچنین به خاطر نیاز کاربران خود به این طرح روی آوردیم.

یکی از کاربران فضای مجازی هم نوشت،  ‌از کجا بفهمیم پیام رسان های ایرانی حکومتی‌اند؟ از شبکه اتصال پیام رسان‌ها! فقط در ساختاری حکومتی چنین چیزی امکان پذیر است وگرنه در رقابت های تجاری امکانات پایه که مشخص است. پس پیام‌ها هم به آسانی قابل رویت هستند!

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها