کد خبر: 608407
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۸:۴۰:۴۸
| |

هشدار یک روزنامه نسبت به افزایش مهاجرت‌ها:

شاغل‌ها برای مهاجرت تمایل بیشتری دارند

روزنامه هم میهن نوشت: میل به مهاجرت در درجه اول ناشی از بیکاری نیست، بلکه ناشی از وضعیتی است که نمی‌توانند با محیط عمومی و سیاسی همراهی کنند. در واقع افرادی که شغل دارند، انگیزه‌های بیش‌تری برای مهاجرت دارند.

شاغل‌ها برای مهاجرت تمایل بیشتری دارند
کد خبر: 608407
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۸:۴۰:۴۸

روزنامه هم میهن نسبت به افزایش میل به مهاجرت در اقشار مختلف هشدار داده و نوشته: افراد شاغل میل بیشتری به مهاجرت دارند چون نمی‌توانند با محیط عمومی و سیاسی همراهی کنند.

به گزارش هم میهن، آخرین مطالعات نشان داده است که تمایل به مهاجرت نزد کادر درمان بالای ۷۰درصد است. این چه کاری است که نیرویی را تربیت می‌کنیم ولی امکان حضورش را در کشور از او می‌گیریم. این آمار مربوط به بهار ۱۴۰۰ است و اکنون و به دنبال حوادث پائیز سال گذشته حتماً بیش‌تر هم شده است. جالب است که میل به مهاجرت در درجه اول ناشی از بیکاری نیست، بلکه ناشی از وضعیتی است که نمی‌توانند با محیط عمومی و سیاسی همراهی کنند، زیرا میل به مهاجرت نزد افراد شاغل هم بسیار بالاست. در واقع افرادی که شغل دارند، انگیزه‌های بیش‌تری برای مهاجرت دارند تا آنان که هنوز دانشجو هستند یا فارغ‌التحصیل شده‌اند و شغلی ندارند. این وضعیت بحرانی است.

این روزنامه در ادامه نوشته با طرح این سوال که «چه کار باید کرد؟» نوشت: بهترین راه رجوع به انگیزه مهاجرت است. آنان علت مهاجرت را چنین توضیح می‌دهند که ۸۰ تا ۸۵ درصدشان عوامل بیرونی و وضع کشور را در انگیزه مهاجرت موثر می‌دانند. ۸۰ تا ۹۰ درصد اثرات اقتصادی و تورم را مهم می‌دانند، شیوه حکمرانی به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در گرایش به مهاجرت مطرح شده است. عدم شایسته‌سالاری، ناامیدی به آینده کشور، بی‌ثباتی اقتصادی و... تقریباً اکثر قریب به اتفاق انگیزه‌های مهاجرت دافعه‌های مبدأ یعنی ایران است و نه جاذبه‌های مقصد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها