کد خبر: 608063
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۸:۲۷:۰۲
| |

الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی:

هیات عالی مجمع تشخیص مجلس را به مضحکه می‌گیرد

از شان مجلس دفاع کنید

یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس خواستار دفاع از شان مجلس درمقابل هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام شد.

هیات عالی مجمع تشخیص مجلس را به مضحکه می‌گیرد
کد خبر: 608063
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۱۸:۲۷:۰۲

هفته آخر اسفندماه و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1402 الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس یازدهم، از مضحکه شدن مجلس توسط «هیات عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام» در مجمع تشخیص مصحلت نظام خبر داد.

به گزارش امتداد، الیاس نادران گفت: «رویه تغییر یافته و هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار نظر کرده و آنچه که باید نوشته شود را انشاء می‌کند. بدتر اینکه یک کارمند در جلسه می‌نشیند و مجلس را به مضحکه می‌گیرد و خواهش بنده دفاع از شان مجلس است.»

او گفت: این اتفاق نه اولین بار بود و نه آخرین بار آن. پیشتر هم در همین شرایطی که حاکمیت به صورت یکدست در اختیار یک جریان قرار گرفته سروصداهایی برخواسته است مبنی بر اینکه چگونه «هیات نظارت بر سیاست های کلی نظام» جلوی واردات خودرو را گرفته است. اما دسته گل آخر این هیات و رئیس آن یعنی یاسر جبرائیلی این است که جلوی قانون شفافیت آراء نمایندگان را هم گرفته است. 

نادران گفت: پیشتر و در دولت حسن روحانی هیات عالی نظارت رسما به شورای نگهبان دوم تبدیل شد تا هرکجا که شورای نگهبان نمی توانست مانع از قوانین مجلس دهم شود، قانون را متوقف کند. گویی این هیات شانی بالاتر از نمایندگان مردم دارد (که با همین نظارت استصوابی) هم به مجلس راه پیدا کردند. گویی حتی شانی بالاتر از مجالس سنا در کشورهای دیگر دارد که لااقل سازوکارهایی در آن تدوین شده و روش های آنها برای تایید و رد قوانین با رای گیری روشن است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها