کد خبر: 607444
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۴۵:۱۹
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اگر هرکسی با سطل ماست و اسید به بی‌حجاب‌ها حمله کند، امنیت نمی‌ماند

کلیت حضور مردم در انتخابات یعنی مشروعیت نظام و پیوند مردم و نظام

به عقیده یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با چوب و چماق، عکس گرفتن و دوربین پلیس هیچ آموزه دینی نه اجرا می‌شود و نه طرفداری پیدا خواهد کرد، بلکه مردم به سمت دوری از دین خواهند رفت.

اگر هرکسی با سطل ماست و اسید به بی‌حجاب‌ها حمله کند، امنیت نمی‌ماند
کد خبر: 607444
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۲۰:۴۵:۱۹

رحیم جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب یک جلوه عمومی باورهای اعتقادی است و تا زمانی که ما با کار فرهنگی برای رفع مشکلات مردم و کاهش فشارها و همراه نمودن مردم‌کاری نکنیم با چوب و چماق، عکس گرفتن و دوربین پلیس هیچ آموزه دینی نه اجرا می‌شود و نه طرفداری پیدا خواهد کرد، بلکه مردم به سمت دوری از دین خواهند رفت.

 

به گزارش جماران، بخش‌هایی از گفتگوی را در ادامه می‌خوانید:

  • انتخابات در واقع یک جلوه از حمایت مردم از نظام صرف نظر از جناح و شخص در چه حوزه و مقطعی است. کلیت حضور مردم در انتخابات یعنی مشروعیت نظام و پیوند مردم و نظام و در نهایت قدرت نظام مردمی است.
  • متاسفانه من فکر می‌کنم برخی رفتارها در مجموعه‌هایی که منتسب به رهبری است با این فرمایشات رهبری هم‌خوانی ندارد. اگر به انتخابات ریاست جمهوری سابق توجه کنیم، می بینیم که علی لاریجانی رد صلاحیت شد و رهبری نیز به صراحت صحبت و تاکید کردند که برخی مسائل نباید باعث رد صلاحیت شود، اما در بررسی صلاحیت لاریجانی هیچ تغییری اتفاق نیفتاد.
  • امروز در بحث انتخابات ما منتظر هستیم تا چه میزان بیان و امر رهبری پیرامون انتخابات اتفاق می‌افتد؛ آیا طیف‌های سیاسی و میزان مشارکت و رقابتی شدن انتخابات حفظ می‌شود؟
  • در خصوص حجاب رهبری همان تذکری که پیرامون حمله به سفارت خانه‌ها را دادند بیان کردند؛ رفتارهای خودسرانه بدون برنامه نباید باشد. تأکید رهبری بر «برنامه»، یعنی اینکه ما با فکر اقدام کنیم. مسأله حجاب، فرهنگی است.
  • اگر بنا باشد هر کسی در کوچه و خیابان سطل ماست و اسید، چوب و چماق دستش باشد و به مردم حمله کند، نه امنیت برای کشور می‌ماند و نه نظام و رهبری این را می‌خواهد و نه به نفع کشور است و نه هیچ دینی با اجبار قابلیت اجبار دارد؛ مثل این می‌ماند شما صبح به صبح به در خانه‌ها بروی و نماز صبح را از آنان بازجویی کنی آیا اصلا این امکان پذیر است؟! نه امکان پذیر نیست. اجرای دین خدا و آموزه‌های دینی با اجبار امکان پذیر نیست.
  • باید بپذیریم حجاب یک آموزه دینی، مذهبی و باور اعتقادی است که جلوه عمومی دارد. باید بین آموزه‌ها و احکام اسلامی و خواسته‌های عمومی تعادل برقرار کنیم که مردم حس نکنند مورد هجوم و توهین قرار گرفته اند، بلکه حس کنند حریم خصوصی آنان رعایت می‌شود. از طرفی، نظام دینی مقابل مردم دین‌مدار مذهبی قرار نگیرد و کشور آسیب نبیند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها