کد خبر: 606309
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۲۰:۰۰:۱۱
| |

علی نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی خبر داد:

شناسایی بانوان بی‌حجاب کارمند و ارسال مشخصات به دستگاه مربوطه

به گفته دادستان عمومی مرکز خراسان جنوبی، درصورت شناسایی کشف حجاب بانوان کارمند در خارج از وقت اداری، مشخصات آن‌ها به دستگاه مربوطه ارسال می‌شود.

شناسایی بانوان بی‌حجاب کارمند و ارسال مشخصات به دستگاه مربوطه
کد خبر: 606309
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۲۰:۰۰:۱۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: بانوان کارمند ادارات هم چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصاتشان به دستگاه مربوطه ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش مهر، علی نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب کنند وسایل نقلیه آنها از یک تا ۲۰ روز توقیف و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه نقدی می شوند.

نسائی زهان گفت: افراد مجرم در زمینه عفاف و حجاب، خودروی افراد بی حجاب یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود؛ بی‌حجاب‌ها یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و به محاکم معرفی و احضار می‌شوند. بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بالای یک میلیون تومان جریمه و در صورت تکرار، با افزایش جریمه و محرومیت امکانات در جامعه روبرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما تکلیف داریم نسبت به جرم کشف حجاب در چارچوب قانون و مقررات اقدام کنیم گفت: وزارت کشور بخشنامه‌ای در این زمینه صادر کرده که وظایف همه در این بخشنامه مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و … در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها