کد خبر: 606007
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۲۱:۴۵:۰۶
| |

روزنامه هم میهن:

مردم را هم به اندازه مسئولان در استفاده از پلتفرم‌های جهانی محق بدانیم

روزنامه هم میهن نوشت: حالا که شاهد گشایش‌هایی در سیاست خارجی و دور شدن از رادیکالیسم سیاسی لااقل در تعامل با همسایگان‌مان هستیم حداقل‌انتظار این است لااقل مردم را هم به‌اندازه مسئولان در استفاده از پلتفرم‌های جهانی اجتماعی و ارتباط با دنیا محق بدانیم.

 مردم را هم به اندازه مسئولان در استفاده از پلتفرم‌های جهانی محق بدانیم
کد خبر: 606007
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۲۱:۴۵:۰۶

 روزنامه هم میهن بر لزوم برچیده شدن سیاست فیلترینگ بر فضای مجازی تاکید کرده و به کنایه نوشته: مردم را هم به اندازه مسئولان در استفاده از پلتفرم‌های جهانی محق بدانیم.

به گزارش هم میهن، نگاه رو به آینده برای بازگرداندن حقوق بدیهی شهروندان و به‌ تبع آن ترمیم قدری از شکاف (بخوانید گسل) بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت و سرمایه اجتماعی نابودشده می‌طلبد که وعده مسئولان هرچه سریع‌تر عملی شود و شاهد بازگشت عقلانیت به مدیریت فضای مجازی کشور باشیم؛ چه آنکه نگارنده معتقد است بر خلاف نگاه ضدامنیتی که در این مدت به اینترنت آزاد تحمیل شد، از قضا این فضا می‌تواند خود بدل به سپر یا حتی سلاح امنیتی کشور شود. همان‌طور که در نوشتارهای پیشین خود هم تأکید کرده بودم جامعه شبکه‌ای بر خلاف جامعه توده‌ای می‌تواند به‌سرعت شبکه ارتباطی خود را بازتولید کند و نگاه سلبی به اینترنت و ابزارهای ارتباطی در آن هرگز دوام نخواهد داشت.

روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن در ادامه مطلب خود تاکید کرده است: حالا که شاهد گشایش‌هایی در سیاست خارجی و دور شدن از رادیکالیسم سیاسی لااقل در تعامل با همسایگان‌مان هستیم و امروز به‌خاطر منافع ملی، روابط خود را با عربستانی از سر می‌گیریم، حداقل‌انتظار این است که همین نگاه نیز در تعامل با شهروندان جاری شود. لااقل مردم را هم به‌اندازه مسئولان در استفاده از پلتفرم‌های جهانی اجتماعی و ارتباط با دنیا محق بدانیم. پرواضح است که شهروندان توانمند، مقوم سرمایه اجتماعی هستند و سرمایه اجتماعی نیز در بزنگاه‌ها، مهمترین نقطه اتکا امنیتی یک کشور خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها