کد خبر: 605202
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۱:۳۵:۱۹
| |

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگیُ گردشگری و صنایع دستی:

باید با مردم گفتگو کرد

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گسل بین جامعه و حکومت بیش از اندازه استاندار است.

باید با مردم گفتگو کرد
کد خبر: 605202
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۱:۳۵:۱۹

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اعتقاد من این است که گسل اجتماعی و گسل بین عرف و حاکمیت بیش از اندازه دارد استاندارد می‌شود، زیرا این یک استانداردی دارد و در همه جای دنیا هم وجود دارد، اما به دلیل بعضی از رفتارها این گسل اجتماعی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، ضرغامی گفت: بزرگان ما و حتی رهبر انقلاب هم نسبت به خطر این مسئله به همه تذکر دادند و در جلسات خصوصی و عمومی این مساله را مطرح کردند. ما باید این مسئله را حل کنیم. یعنی عرف و قرائت رسمی باید به یکدیگر نزدیک شوند.

او گفت: هرچقدر که این فاصله بیشتر شود، آسیب‌های جبران ناپذیری برای کشور به وجود می‌آید. هنگامی که اعلام می‌کنم، دهه هشتادی‌ها حرف حاکمیت را نمی‌فهمند و ما هم حرف آن‌ها را نمی‌فهمیم، منظورم همین است.

او گفت: یک عده از دوستان به من خورده گرفتند که منظور شما این است با این کسانی که اغتشاش می‌کنند، برویم و حرف بزنیم به جای اینکه برخورد سخت کنیم؟ من به آن‌ها گفتم به هیچ وجه بحث من این نیست. در مورد هرکسی که امنیت را برهم می‌زند، بروید و وظیفه قانونی خودتان را انجام دهید، اما هنگامی که جوانان همراه می‌شوند و معترض هستند و حرف ما را درک نمی‌کنند با این‌ها باید گفت‌وگو کرد. 

ضرغامی تاکید کرد:  مردم نباید حاکمیت را از خودشان دور ببینند. ما باید این سوءتفاهمات را از بین ببریم و باید مراقب کسانی به تعبیر مهندسان، منحنی خراب‌کن هستند یعنی در یک نُرم منحنی قرار ندارند که راجع به آنها صحبت کنیم، باشیم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا به لحاظ منطقی منحنی خراب کن‌ها چه آن‌هایی که بالا هستند و چه آن‌های که پایین هستند را در محاسبه حذف می‌کنند زیرا اگر آن‌ها بخواهند در منحنی باشند، همه معادلات را برهم می‌زنند. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من به عنوان مدافع جدی حجاب به عنوان کسی که معتقدم ما باید برای حجاب تلاش کنیم و زحمت بکشیم چراکه حجاب از بزرگترین ارزش های جمهوری اسلامی است، اعتقاد دارم باید تا جایی که می‌توانیم از آن پاسداری و نگهبانی کنیم. منتها همان موقع هم وقتی به حضرت امام خبر دادند در دانشگاه‌ها بعضی از دانشجویان آمدند بین دختران و پسران پرده کشیده‌اند، حضرت امام برخورد جدی کردند و گفتند چنین کاری اصلا اتفاق نیفتد، بگذارید همه در کنار هم تحصیل کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها