کد خبر: 605183
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۷:۱۲:۳۹
| |

تخت جمشید، پربازدیدترین پایگاه میراث جهانی ایران در نوروز

به گفته مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، «تخت جمشید» در نوروز ۱۴۰۲ پربازدیدکننده‌ترین پایگاه میراث جهانی ایران معرفی شد.

تخت جمشید، پربازدیدترین پایگاه میراث جهانی ایران در نوروز
کد خبر: 605183
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۷:۱۲:۳۹

رضا سامه مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در استان‌های فارس (۵۲۱هزار و ۹۱۲ بازدید)، اصفهان (۴۳۷ هزار ‌و ۲۲۳ بازدید)، کرمان (۱۵۳ هزار و ۵۰۴ بازدید)، کرمانشاه (۱۳۴ هزار و ۲۰۸ بازدید) و خراسان رضوی (۱۳۳ هزار و ۲۵۹ نفر) به ترتیب پنج استان برتر به لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هستند.

به گزارش ایسنا، سامه گفت: در میان پایگاه‌های ملی و جهانی در سراسر کشور، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۶۱ هزار و ۴۹ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است. پس از آن به ترتیب، مجموعه میراث جهانی میدان امام(ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر آمار کلی موزه‌ها، محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را تا یازدهم فروردین‌ماه، نزدیک به شش میلیون نفر اعلام کرده بود که بر این اساس، به ترتیب سایت‌موزه تخت جمشید، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کاخ‌موزه چهلستون، قلعه‌موزه فلک‌الافلاک و مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ گلستان بیشترین بازدیدها را داشته‌اند. همچنین براساس گزارش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، شمار بازدیدکنندگان آرامگاه حافظ بالاتر از تخت جمشید قرار داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها