کد خبر: 604523
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۵:۵۰:۱۳
| |

جمعه هوا سرد می‌شود

اداره هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور نسبت به تقویت هوای سرد و کاهش شدید دما از روز جمعه در برخی استان‌های کشور که می‌تواند موجب خسارات شدید به صنعت کشاورزی شود، هشدار سطح قرمز صادر کرد.

جمعه هوا سرد می‌شود
کد خبر: 604523
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۵:۵۰:۱۳

هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور با اعلام هشدار سطح قرمز کاهش شدید دما، از کشاورزان خواست اقدامات فوری و همه‌جانبه برای جلوگیری از سرمازدگی و احتمال وقوع خسارات گسترده انجام دهند.

به گزارش ایلنا، براساس این هشدار، سامانه‌ تقویت توده هوای سرد از روز جمعه ۱۱ فروردین تا صبح یکشنبه ۱۳ فروردین موجب کاهش شدید دما (۱۲ تا ۱۵ درجه) و احتمال خسارات شدید به صنعت کشاورزی خواهد شد.

این سامانه روز جمعه استان اردبیل و روزهای شنبه و یکشنبه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان را دربر گرفته و موجب صدمه به شکوفه‌ها و جوانه‌های درختان خواهد شد.

در این راستا سازمان هواشناسی، بر استفاده از کودهای ضدسرمازدگی در باغ، ایجاد پوشش (پلاستیک، کاه مالچ و غیره) در باغات برای کاهش اتلاف حرارت از سطح خاک، استفاده از ماشین‌های مولد باد در باغات به منظور ایجاد وارونگی دمایی و جایگزین کردن لایه هوای سرد سطحی با هوای گرم بالایی، مه پاشی در باغ به منظور جلوگیری از آسیب یخ‌زدگی، انجام آبیاری به منظور افزایش ظرفیت خاک برای ذخیره گرما و بهبود هدایت گرما به سطح خاک و استفاده از بخاری‌های باغی برای ایجاد گرما در لایه هوای اطراف درختان توصیه کرد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات را انجام دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها