کد خبر: 604490
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۰:۲۷:۴۳
| |

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

6 محله تهران بوستان ندارد

به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از بوستان‌های ما نواقصی دارند و تأمین تجهیزات و بهسازی آن صورت نگرفته که باید به آن توجه شود؛ لذا سعی کردیم بودجه را به نحوی توزیع کنیم که به تمام بوستان‌های مورد نظر اختصاص پیدا کند.

6 محله تهران بوستان ندارد
کد خبر: 604490
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۱۰:۲۷:۴۳

مهدی پیرهادی در خصوص برنامه مدیریت شهری پایتخت برای توسعه فضای سبز در مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: احداث بوستان الف و احداث تفرجگاه خرگوش دره و تکمیل کمربند سبز شمال تهران، پایدارسازی فاز یک بوستان نهج البلاغه در منطقه ۲، ساماندهی بوستان ملت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهران، توسعه و تجهیز بوستان یاس فاطمی در منطقه چهار، احداث باغ ایرانی و توسعه بوستان کوهسار در منطقه پنج از جمله طرح‌های مدیریت شهری در حوزه فضای سبز در سال جدید است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیگر طرح‌های ما شامل احداث فاز اول مسیر طبیعت، توسعه و تجهیز بوستان ساعی، اصلاح شبکه روشنایی بوستان لاله به عنوان یکی از بوستان‌های قدیمی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و احداث بوستان پیراپزشکی در منطقه ۷ است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احداث بوستان بانوان اراضی جی و احداث بوستان جی در منطقه ۹، خاطرنشان کرد: احداث کلینیک گل و گیاه و احداث بوستان بیات در صورت تملک، بوستان جعفریان و باغ عزیز در منطقه ۱۰ نیز از طرح‌هایی است که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته‌ایم.

وی از بهسازی و تجهیز بوستان رازی در منطقه ۱۱ و بهسازی معابر پارک شهر در منطقه ۱۲ خبر داد و افزود: سعی کردیم عدالت در حوزه فضای سبز در بودجه مورد توجه قرار بگیرد و مناطق جنوبی و کمتر برخوردار در اولویت باشند؛ در منطقه یک یا دو، سرانه فضای سبز کافی است، چراکه می‌بینیم در مواردی در تهران سرانه بیش از ۲۶ متر و در برخی موارد کمتر از پنج متر است لذا باید توجه خود را به سمت مناطقی با سرانه پایین فضای سبز ببریم.

پیرهادی با بیان اینکه ۶ محله در شهر تهران بوستان ندارد، تصریح کرد: مقرر شد شهرداری در این محلات زمین خریداری کند و اگر زمین با کاربری باغ وجود نداشت از سایر زمین های بزرگ استفاده و خریداری کند تا مشکل حل شود که در همین راستا، یک به یک کارشناسی شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص بودجه ۳۷ میلیاردی برای فضای گردشگری سرخه حصار در منطقه ۱۳ خبر داد و افزود: پنج بوستان جنگلی در برنامه دیده شده و شهرداری قرار است برای آن تدبیراندیشی کرده و اقدام کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها