کد خبر: 603969
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۱۲:۱۰:۱۶
| |

همه‌چیز درباره کنکور هوشمند

سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد در آینده نزدیک تمام آزمون‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کند و دیگر آزمون کاغذی رو به پایان می‌رود، بر این اساس طراحی سوالات کنکور نیز هوشمند می‌شود.

همه‌چیز درباره کنکور هوشمند
کد خبر: 603969
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۱۲:۱۰:۱۶

حداقل در یک سال گذشته حتما درباره سامانه هوشمند کنکور چیزهایی شنیده‌اید، حداقل خانواده‌هایی که عضو کنکوری دارند قطعا در این باره شنیده‌اند چرا که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بیشتر مصاحبه‌های خود در یک سال گذشته در این باره صحبت کرده است.

چندی پیش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز کار سامانه هوشمند کنکور خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه تقلب در آزمون‌ را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش فارس، بخش هایی از اظهارات جمالی را در ادامه می خوانید:

سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد آزمون‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کند و دیگر آزمون کاغذی رو به پایان می‌رود، بر این اساس طراحی سوالات کنکور نیز هوشمند می‌شود به این صورت که برای طراحی سوال از دانش فنی اساتید دانشگاه‌ها، معلمان، معلمان بازنشسته و دانشجویان و تمامی صاحبنظران در داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود.

سامانه طراحان سوال در سایت سازمان سنجش فعال شده و همه این افراد می‌توانند در سامانه پروفایل بسازند، پس از احراز هویت پروفایل‌های کاربری، تمامی افرادی که تایید شده‌اند می‌توانند سوالاتی را طراحی و بر اساس دستورالعمل در سامانه بارگذاری کنند و حتی می‌توانند درخواست کنند که سوالات دیگر طراحان را داوری کنند.

سامانه هوشمند کنکور از اینجا قابل دسترسی است و حتی سازمان سنجش راهنمای ثبت نام در این سامانه را هم به صورت اینفوگرافی طراحی کرده و در اختیار افراد قرار داده است، این راهنما از اینجا قابل مشاهده است.

در گام اول برای سه آزمون کشوری امکان طراحی سوال وجود دارد و در آینده نزدیک سیستم طراحی سوال برای آزمون های فنی حرفه ای، کاردانی ها و علمی و کاربردی و همچنین آزمون های اختصاصی استخدامی فعال می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها