عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات:

وزارتخانه ارتباطات در ایجاد محدودیت‌‌های اینترنتی و عدم رفع آن تصمیم‌گیر نبوده است

وزیر ارتباطات در پیام تبریک نوروز ۱۴۰۲ اعلام کرد: در سالی که گذشت اتفاقاتی رخ داد که شاید برخی از مردم عزیزمان را از این وزارتخانه دلگیر کرده باشد اما وزارت ارتباطات در مورد محدودیت یا رفع آن‌ها تصمیم‌گیر نبوده است.

وزارتخانه ارتباطات در ایجاد محدودیت‌‌های اینترنتی و عدم رفع آن تصمیم‌گیر نبوده است
کد خبر: 603286
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ۱۰:۴۰:۲۸

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در کانال «بله» خود اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ هم به پایان خودش رسید. در این سال اتفاقات تلخ و شیرینی را در کنار هم تجریه کردیم. پیشرفت چشمگیر شبکه ملی اطلاعات، بلندپروازی‌های امیدآفرین صنعت فضایی، رشد شتابان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، آغاز پروژه افزایش هفتاد درصدی ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور، افزایش دو برابری ترانزیت دیتا از خاک کشور، دسترسی بیش از سه هزار روستای جدید به اینترنت، پیشرفت قابل تحسین پیام‌رسان‌های داخلی و آغاز روند اجرایی پروژه ملی فیبرمنازل و کسب و کارها از جمله اقدامات موفق ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در این پیام تصویری و نوروزی کوتاه در مورد اهم‌شان گفته‌ام.

به گزارش ایلنا، وی افزود: اما در کنار این‌ها، در همین سال اتفاقات دیگری هم افتاد که شاید برخی از مردم عزیزمان را از این وزارتخانه دلگیر کرده باشد. محدودیت‌هایی بر روی برخی خدمات و پلتفرم‌های پرمخاطب خارجی اعمال شد. علیرغم اینکه این اتفاق با تصمیم برخی مراجع بود، اما همانند دو دوره گذشته که چندین پلتفرم مثل تلگرام، وایبر، وی چت، سیگنال، ویز، کلاب هاوس فیلتر شدند، این دوره نیز نوک پیکان انتقادها به سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشانه رفت.

زارع‌پور تصریح کرد: هرچند در همه ادوار و بارها تاکید شده این وزارتخانه در مورد محدودیت یا رفع آنها در هیچ دوره‌ای تصمیم‌گیر نبوده است اما ماموریت ذاتی آن ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل ارتباطات جامعه است. لذا ما تلاش کردیم با تقویت خدمات و پلتفرم‌های بومی، امورات مردم مختل نشود که به نظرم در این خصوص توفیقات بسیار خوبی کسب کردیم اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: وضع مطلوب ما همانطور که قبلاً گفته‌ام این است که مردم عزیز ما در فضای رقابتی هم محصولات بومی را بر مشابه خارجی شان ترجیح دهند و با اختیار به کارآفرینان هم‌وطن خویش اعتماد کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مطلوبی که بنظرم کاملا دست‌یافتنی است چون به توان جوانانمان و دانش فنی آنها ایمان دارم. البته در کنار تلاش برای تحقق این آرمان، پیشنهاداتی را هم برای بازنگری در لیست سرویس‌ها، سایت ها و اپلیکیشن‌هایی که در دو دهه گذشته محدود شده‌اند و ممکن است دلایل محدودیت برخی از آنها الان دیگر موضوعیتی نداشته و کمرنگ شده باشد را به مراجع مربوطه داده‌ایم.

زارع‌پور افزود: ضمن تبریک سال نو به همه هموطنان عزیزم در سراسر این کره خاکی، ان‌شاءلله در سال ۱۴۰۲ با کمک سایر بخش‌های دولت و البته همراهی بخش خصوصی و زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات گام‌های مهمی در راستای جهش کشور در توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال خواهیم برداشت. سالی سرشار از سلامتی، شادکامی و موفقیت را برای همه ملت ایران آرزومندم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها