کد خبر: 603021
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۹:۰۸:۰۱
| |

رییس پلیس راهور فراجا خبر داد:

استقرار پهپادهای پلیس در برخی جاده‌های کشور

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از استقرار پهپادهای پلیس در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: این پهپادها در استان‌هایی مانند فارس و کرمان که مسافت‌های طولانی دارند، بیشتر مستقر شده است.

استقرار پهپادهای پلیس در برخی جاده‌های کشور
کد خبر: 603021
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۹:۰۸:۰۱

سرد ار سیدکمال هادیان‌فر روز یکشنبه در گفت‌ و گویی اظهارداشت: امسال به جهت کنترل ترددها با توجه به پیش‌بینی ۳۶ درصدی ترددها و سفرهای نوروزی، استقرار این پهپادهای پلیس انجام شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استفاده از سامانه‌ها، جایگاه پلن، بالگرد و ظرفیت‌ها پهپادهای پلیس در این ایام برنامه‌ریزی شده است تا برای مسیرهای طولانی مانند استان فارس و کرمان پهپادها در این حوزه فعالیت داشته باشند.

هادیان‌فر ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات در استان‌ها با مسافت‌های طولانی است، پهپادها در استان کرمان می‌تواند مسیرهای بندرعباس و بوشهر را پوشش دهد و این پهپادها با پایداری در آسمان به صورت شبانه‌روزی قابل استفاده است و در آسمان پرواز می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: آنچه که هماهنگ شده است همکاران ما با استقرار در مرکز کنترل پهپادها، گزارش‌ها را با تصویر از پهپاد دریافت می‌کنند و بلافاصله اطلاعات آنها به افسران در مسیر داده می‌شود و در صورت نیاز اعمال جریمه یا توقف وسیله صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در صورتی اگر راننده پرخطر بوده و سابقه خوبی در راهور نداشته باشد، علاوه بر نمره منفی، حتما توقیف‌هایی برای آن راننده اعمال خواهد شد.

سردار هادیان‌فر افزود: از ظرفیت‌های سامانه‌ها به طور مناسب استفاده شده است اما در برخی نقاط کشور به دلیل بالا بودن سطح ارتفاع پهپادها و به دلیل کریدورهای پروازی و برای رعایت حال مسافران از آنها استفاده نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده از پهپادها با ارتفاع کم در دیگر استان‌ها هم استفاده شود تا شهرهای شمالی و مرکزی هم تحت پوشش پهپادها قرار گیرد.

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا از ۱۱۱ فقره تصادف منجر به مرگ با فوت ۱۲۵ نفر در سه روز نخست طرح نوروز امسال خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش ۱.۹ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها