کد خبر: 602252
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۰۹:۳۸:۳۳
| |

مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران مطرح کرد:

مخاطرات انبارهای شیمیایی برای پایتخت

مهدی بابایی درباره ایمن‌سازی انبارهای مواد شیمیایی و مخاطراتی که این انبارها برای شهر تهران دارد، گفت: مواردی که توسط مناطق یا سازمان آتش‌نشانی شناسایی شود در لیست اماکن ناایمن وارد می‌شود و از طریق مناطق الزامات لازم را برای ایمن‌سازی یا رفع خطر صورت گیرد.

مخاطرات انبارهای شیمیایی برای پایتخت
کد خبر: 602252
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۰۹:۳۸:۳۳

مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران درباره تعیین تکلیف انبار نفت در منطقه شهران و ایمن‌سازی این انبار گفت: درخصوص انبار نفت شهران جلسه‌ای در هفته گذشته در منطقه ۴ داشتیم و اعلام کردند که توافقات اولیه‌ای در ایجاد دسترسی مستقیم به بزرگراه مطرح شده است، البته مصوبات قبلی نیز درخصوص انبار نفت شهران وجود دارد از جمله اینکه ذخیره این مخازن به یک پنجم کاهش پیدا کند. این موضوع نیز کم و بیش در حال اجرایی شدن است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: دسترسی مستقیم به بزرگراه نیز از این بابت است که تانکرهای حامل بنزین و نفت‌کش‌ها نیز از داخل بافت شهری تردد نداشته باشند، اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده و قرار شده است سازمان مدیریت بحران این موضوع را به عنوان یک پرونده ویژه بررسی کند تا با کمک شهرداری یک دسترسی مستقیم به معابر بزرگراهی ایجاد شود و بخشی از مخاطراتی که وجود دارد را کاهش دهد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران درباره مخاطراتی که پمپ‌های بنزین می‌تواند برای شهر ایجاد کند، تصریح کرد: پمپ‌های بنزین تمهیدات و دستورالعمل‌هایی که HSC که وزارت نفت ابلاغ می‌کند را اجرایی می‌کنند ما در شورا نیز با توجه به کمبود پمپ‌های بنزین در سطح شهر تهران مصوبه‌ای داشته‌ایم که به ایجاد یک سری پمپ‌های بنزین کوچک مقیاس کمک کنیم، چراکه تعداد پمپ‌های بنزین نسبت به نیاز شهروندان کم است.

بابایی خاطرنشان کرد: این بحث نیز از موضوعات بسیار مهمی است که در اولویت‌های ما قرار دارد و امسال مصوبه آن را تصویب کرده‌ایم و امیدواریم برای سال آینده کار اجرایی آن که هم به مناطق و هم به شرکت ساماندهی مشاغل تفویض اختیار شده است به صورت ویژه انجام شود و با مشارکت سرمایه‌گذاران نسبت به احداث پایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس اقدام شود.

وی درباره ایمن‌سازی انبارهای مواد شیمیایی و مخاطراتی که این انبارها برای شهر تهران دارد، ادامه داد: به هرحال مواردی که توسط مناطق یا سازمان آتش‌نشانی شناسایی شود در لیست اماکن ناایمن وارد می‌شود و از طریق مناطق الزامات لازم را برای ایمن‌سازی یا رفع خطر صورت گیرد و تمهیدات لازم که برای نگهداری مواد شیمیایی لازم است را اعمال کنیم. به هرحال موضوع ساختمان‌های ناایمن موضوعی است که شاید تا قبل از مدیریت شهری کنونی اغلب به اخطار اکتفا شده و الزامی برای رفع ناایمنی وجود نداشته است.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری سعی کرده‌ایم که اقدامات اجرایی را شروع کنیم و در همین راستا نیز در برنامه ۴ساله چهارم موضوع رفع خطر ساختمان‌های ناایمن را آورده‌ایم و مشخص کرده‌ایم که ۱۲۹ ساختمان ناایمن تا پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شود. برآورد ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ ساختمان‌های پرخطر به زیر ۱۰۰ ساختمان برسد و همچنین بغیر از این موضوعات شهرداری تهران مکلف شده است از طریق مالکان نسبت به ایمن‌سازی سالانه هزار ساختمان اقدام کند.

بابایی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورا نیز روند را اعلام کرده‌ایم که در ابتدا، اخطار، اطلاع‌رسانی، درخواست از قوه قضاییه برای قطع انشعابات برق، آب و گاز و در انتها پلمب است. به نظر من این مصوبه شدنی است و با توجه به اینکه ضعف قانونی در این حوزه داریم، اما قوه قضاییه از جایگاه مدعی العموم ورود کرده است و امیدواریم با تعامل بین شهرداری و قوه قضاییه این اتفاق محقق شود. البته سایر حوزه‌ها مانند وزارت کار، اصناف، آنطور که باید و شاید نظارت خود را انجام نمی‌دهند و این می‌طلبد که نظارت‌ها صورت بگیرد تا شاهد حوادث در سطح شهر نباشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها