کد خبر: 602246
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۱:۵۲:۳۳
| |

در حال تکمیل:

کشته‌ها و مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال تاکنون چند نفر شدند؟

رئیس اورژانس کشور آمار مصدومان و کشته‌شدگان حوادث چهارشنبه‌سوری را ۲۷۸ نفر اعلام کرد.

کشته‌ها و مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال تاکنون چند نفر شدند؟
کد خبر: 602246
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۱:۵۲:۳۳

چهارشنبه سوری اگر چه از رسم و رسوم دیرینه و لذت‌بخش در ایران است، اما این روزها همه می‌دانند از راه که رسید؛ ماجرا فرق می‌کند. صدای بمب و ترقه و ترس از آسیب دیدن بسیاری را به جای دور هم جمع شدن و شادی و پریدن از آتش؛ راهی خانه می‌کند. 

به گزارش اعتمادآنلاین، امسال هم دو سه روز قبل از چهارشنبه‌سوری آمار زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان آغاز شد و افزایش آمار آن با توجه به اینکه در روز واقعه قرار داریم، طبیعی است. اعتمادآنلاین در این گزارش که برای اطلاعات آن از منابع خبری رسمی و موثق استفاده می‌کند، به پوشش وقایع امروز می‌پردازد. 
 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدیدترین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال در کشور را اعلام کرد که شامل 17 فوتی است.

۱۷ کشته و ۵۰۱ زخمی

 به گزارش انتخاب، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث چهارشنبه پایانی سال گفت: از ابتدای اسفند تا امروز ۵۰۱ نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند که از این تعداد ۱۷ نفر فوت شدند و ۸۸ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ نفر آسیب چشم داشتند و برای ۶۰ نفر قطع عضو پیش آمده است، اظهار کرد: ۹۷ نفر امروز تا ساعت ۱۷ دچار صدمه و آسیب شدند که این آمار نگران‌کننده است؛ لذا ضرورت دارد تا خانواده‌ها مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به جهت اینکه بیمارستان فارابی مرکز اصلی ارجاع بیماران چشمی است خوشبختانه فعلاً شرایط پایدار است اما همکاران همه آماده باش هستند و اساتید و فوق تخصصان همگی حضور دارند.

 

16 جانباخته‌و 714 مصدوم تا ساعت 19:30

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور تازه‌ترین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور را ۷۱۴ تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز ۱۶ تن جان خود را از دست داده و ۷۱۴ تن نیز مصدوم شده‌اند.

186 مصدوم تا ساعت 19 فقط در تهران

رئیس اورژانس تهران آخرین آمار مصدومان تا ساعت ۱۹ را ۱۸۶ تن اعلام کرد و گفت: ۲۵ نفر بستری هستند که دو نفر از آنها بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظرند. 

500 مصدوم تا ساعت 17 در سراسر کشور

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، گزارشی از وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری در سراسر کشور را تا ساعت ۱۷ تشریح کرد و به ایسنا، گفت: تجمیع آمارهای استانی از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ نفر در سراسر کشور دچار مصدومیت شده‌اند. از این تعداد ۸۸ تن در بیمارستان بستری و شش تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند. وی با بیان اینکه ۳۶۸ تن نیز درمان و ترخیص شده‌اند، گفت: متاسفانه ۶۰ مورد قطع عضو، ۱۳۳ مورد آسیب به چشم  و ۱۸۶ مورد سوختگی در کشور داشتیم. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم به ترتیب با ۱۳۵، ۶۸ و ۲۷ مورد دارای بیشترین مصدومان در کشور هستند.

مصدومیت چهار جوان در پی آتش‌سوزی در قلعه‌مرغی

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت:در ساعت ۱۴:۱۵ امروز یک مورد حادثه انفجار و آتش‌سوزی ناشی از موادمحترقه گزارش شد و آتش‌نشانان ایستگاه ۲۸ به محل حادثه واقع در محله قلعه‌مرغی اعزام شدند. محل حادثه یک انبار حدودا ۱۰ متری در پشت‌بام یک ساختمان مسکونی بود که دچار حریق شده بود. چهار جوان که همگی بین ۲۰ تا ۲۲ سال سن داشتند در قسمت انباری این ساختمان که در پشت بام واقع شده بود، مشغول ساخت نارنجک‌های دستی با اکلیل سرنج بودند که ناگهان این مواد منفجر شده و موجب آتش‌سوزی شده بود.

 

غیرحضوری شدن مدارس زنجان، قزوین، کردستان، قم و مرکزی 

مدارس شیفت عصر استان‌های قزوین، کردستان، قم و مرکزی، امروز تعطیل است و آموزش‌ها غیرحضوری برگزار می‌شود.

نوبت عصر مدارس تهران امروز ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند

 اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد که امروز؛ همه مدارس نوبت عصر شهرستان‌های استان تهران دو ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

اطلاعیه پلیس: بازداشتی‌های چهارشنبه‌سوری تا ۱۵ فروردین در بازداشت می‌مانند

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در خصوص شب چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: آن عده از افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه نمایند، تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می گردد.

آخرین آمار فوتی‌ها و مصدومان چهارشنبه‌سوری

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری را اعلام کرد. به گفته او تعداد کل مصدومین و فوتی‌های حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری 278 مورد بوده است.

وی افزود: از این تعداد، 35 مصدوم در بیمارستان‌ها بستری شدند که 6 نفر از آن‌ها بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. از بین مصدومین تاکنون 42 نفر دچار قطع عضو شده‌اند، چشم 62 نفر دچار آسیب شده و 10 نفر دچار سوختگی شده‌اند. بیشترین آمار مصدومان به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: تا روز دوشنبه 22 اسفند، 14 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال فوت کرده‌اند که از این تعداد، هفت نفر در تبریز، چهار نفر در تهران، یک نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین بوده‌است.

میعادفر خاطرنشان کرد: 229 نفر از مصدومین حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال درمان و ترخیص شده‌اند.

آماده باش آتش‌نشانی با ظرفیت ۴ برابری برای چهارشنبه سوری

یحیی صالحی طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: شهر تهران ۲۲۸ پایگاه اورژانس و ۱۸۰ موتورلانس دارد که برای چهارشنبه آخر سال ۵۰ پایگاه به این مجموعه اضافه می شود و در مجموع ۲۸۰ پایگاه اورژانس در تهران آماده خدمت رسانی در چهارشنبه سوری خواهند بود.

هشدار وزارت اطلاعات درباره «خرابکاری» در چهارشنبه‌سوری

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد و در عین حال از مردم خواست ضمن حفظ هوشیاری کامل در شب‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال و مراقبت از فرزندان خود، موارد مشکوک را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به شمار ۱۱۳ گزارش کنند.

آماده باش ۲۸۰ پایگاه اورژانس در تهران برای چهارشنبه آخر سال

به گفته رییس مرکز اورژانس تهران شهر تهران ۲۲۸ پایگاه اورژانس و ۱۸۰ موتورلانس دارد که برای چهارشنبه آخر سال ۵۰ پایگاه به این مجموعه اضافه می شود و در مجموع ۲۸۰ پایگاه اورژانس در تهران آماده خدمت رسانی در چهارشنبه سوری خواهند بود.

 

تکمیل می‌شود...

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها