کد خبر: 602185
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۵:۲۵
| |

توصیه‌های پلیس به مسافران نوروزی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه توصیه‌هایی به مسافران نوروزی گفت: توصیه‌های پلیس به مسافران نوروزی که به شهر تهران مسافرت می‌کنند این است که اول از همه و قبل از شروع به حرکت حتماً از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

توصیه‌های پلیس به مسافران نوروزی
کد خبر: 602185
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۰:۱۵:۲۵

سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مسافران نوروزی حتماً از سلامت سیستم‌های خودروی خود مطمئن شوند و بازدیدهای خودرویی خود را به موقع انجام دهند، گفت: تنظیم باد لاستیک را مد نظر داشته باشند و سیستم فرمان و ترمز را حتماً بررسی و آب رادیاتور و شارژ باطری را حتماً نگاه کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، مومنی گفت: شهر تهران شهر قانون و مقررات است و شاید در خیلی از شهرهای کوچک رانندگان کمربند ایمنی را نبندند ولی در شهر تهران به خاطر اینکه این موضوع نهادینه شده است رانندگان و مسافران نوروزی حتماً می‌بایست کمربند ایمنی خود را ببندند.

مؤمنی گفت: رانندگان از قرار دادن وسایل اضافه بر روی باربند جدا خودداری کنند و از سوار کردن افراد بیش از ظرفیت خودرو جدا خودداری کنند و مخصوصاً در قسمت عقب وانت بارها از قرار دادن مسافران و افراد خودداری کنند؛ چرا که در این ایام و روز ۱۳ فروردین شاهد این هستیم که افراد پشت وانت بارها سوار می‌شوند که این اقدام بسیار خطرناک است و با یک ترمز ناگهانی راننده باعث سقوط و حادثه برای سرنشینان می‌شود که این اتفاقات در سال‌های قبل اتفاق افتاده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر در بزرگراهی از تهران وسیله نقلیه مسافران نوروزی خراب و دچار نقص فنی شد و ناچار به توقف شدید حتماً در پهلوگاه‌های مشخص شده توقف کنید و اگر پهلوگاه نبود حتماً از محور بزرگراهی خارج شوید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها