کد خبر: 602170
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۹:۱۵:۱۲
| |

افزایش ۳۲ درصدی سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان

طبق گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان ۳۲ درصد افزایش یافته و پیش‌سازهای شیمیایی به یک تجارت دو سویه تبدیل شده است.

افزایش ۳۲ درصدی سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان
کد خبر: 602170
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۹:۱۵:۱۲

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت:طبق گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان ۳۲ درصد افزایش یافته و پیش‌سازهای شیمیایی به یک تجارت دو سویه تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، اسکندر مؤمنی صبح امروز در شصت و ششمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر که در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد افیونی به میزان ۳۲درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر پیش سازهای شیمیایی به یک تجارت دو سویه تبدیل شده است، به طوری‌که این مواد به صورت فزاینده‌ای از کشورهای صنعتی به افغانستان که هیچ مصرف قانونی ندارد، قاچاق و صرفاً در تولید هروئین، مرفین و متامفتامین به کار گرفته می‌شود.این یک تهدید جدی برای جامعه بین‌المللی است که ابتدا کشورهای منطقه و به‌خصوص کشورهای همجوار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها