کد خبر: 600333
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۳:۴۲
| |

محمد پیکان پور مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو خبر داد

افزایش مصرف سرم در روز ولنتاین

فعالیت پلتفرم‌های دیجیتالی برای عرضه دارو ممنوع است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش فروش سرم در روز ولنتاین برای انتشار در فضای مجازی خبر داد.

افزایش مصرف سرم در روز ولنتاین
کد خبر: 600333
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۳:۴۲

به گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  "سرم ولنتاین" نماد تلخ مصرف غیرمنطقی دارو است.وفق دستور دولت به‌منظور جلوگیری از بروز کمبودهای دارویی، مقرر بود ارز حوزه دارو حداکثر طی دو روز تامین شود اما در حال حاضر بانک‌های عامل به ازای ریالی ثبت سفارشات را دریافت کرده‌اند 

به گزارش تسنیم، محمد پیکان پور مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به مصرف غیرمنطقی سرم در برخی موارد طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: تا سال گذشته تامین ماهانه سرم در کشور حداکثر ۱۱ میلیون عدد بود که در سال جاری به بیش از ۱۹ میلیون عدد رسیده است. بر همین اساس عرضه سرم از هر دو مسیر تولید داخل و واردات در دو ماه دی و بهمن مجموعا ۳۹ میلیون عدد بوده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش مصرف برخی از داروها "سرم ولنتاین" را نماد تلخ مصرف غیرمنطقی دارو عنوان کرد.

لازم به ذکر ست که در روز ولنتاین برخی افراد برای عکس گرفتن و انتشار آن در فضای مجازی، درخواست تجویز سرم می‌کردند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مورد سایر محصولات تزریقی که همراه سرم استفاده می شوند و همچنین بخش دیگری از اقلام دارویی نیز این الگو دیده می شود، به عنوان نمونه میزان تامین لوپرامید طی سه سال گذشته هر سال حداکثر ۸۰ میلیون عدد بوده اما تامین یازده ماهه سال جاری ۱۵۰ میلیون عدد شده است.

پیکان پور در پایان با اشاره به اینکه فعالیت اسنپ دارو به هیچ عنوان مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، عرضه دارو خارج از سیستم وزارت بهداشت و داروخانه‌ها غیر قانونی و فعالیت پلتفرم‌های دیجیتالی ممنوع بوده و گزارش آن به تعزیرات حکومتی ارسال و برخوردهای متناظر از طریق مراجع ذی‌صلاح صورت خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها