کد خبر: 600048
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۵:۴۹:۲۶
| |

در بازدید معاون دادستان از سه شرکت هواپیمایی رقم خورد

دو ایرلاین به دلیل گران‌فروشی بلیط متخلف شناخته شدند

با بازدید معاون دادستان تهران برای کنترل نرخ بلیط از سه شرکت هواپیمایی کشور، دو ایرلاین متخلف شناخته‌ شدند.

دو ایرلاین به دلیل گران‌فروشی بلیط متخلف شناخته شدند
کد خبر: 600048
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۵:۴۹:۲۶

 عباس فرزادنیا معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) به همراه گشت مشترک نظارتی و بازرسی متشکل از بازرسان شرکت هواپیمایی، اصناف و پلیس فرودگاه با حضور در سه ایرلاین اقدام به نظارت و بررسی نحوه قیمت گذاری برای فروش بلیط‌های پروازی کرد.

به گزارش فارس، معاون دادستان تهران ابتدا با حضور در اولین شرکت هواپیمایی (ایرلاین)، در خصوص قیمت بلیط پرواز تهران - اهواز موارد را مورد بررسی قرار داد که در نهایت مشخص شد ایرلاین مربوطه در این حوزه اقدام به انجام تخلف گرانفروشی کرده است.

در ادامه معاون دادستان تهران با حضور در دومین شرکت هواپیمایی، در رابطه با قیمت پرواز بلیط تهران - شیراز، مسائل مربوط به بحث فروش و قیمت گذاری بلیط‌های پروازی کرده و در ادامه نیز تخلف گرانفروشی توسط این شرکت هواپیمایی محرز شد.

عباس فرزادنیا معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) در رابطه با اقدامات و دستورات صادره در گشت امروز، اظهار کرد: بنابر گزارش‌های دریافتی مبنی بر تخلف برخی از شرکت‌های هواپیمایی در خصوص فروش بلیط‌های پروازی با نرخ غیرمصوب، در ۳ شرکت هواپیمایی حاضر شدیم که با اقدامات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تعرفه‌ها در ۲ شرکت به صورت غیرقانونی اعمال می‌شوند.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: این ۲ شرکت هواپیمایی سطح دسترسی را برای آژانس‌ها و سایت‌ها باز گذاشته و افزایش قیمت بارگذاری شده در سامانه شرکت هواپیمایی، توسط آژانس‌ها و سایت‌های فروش بلیط به صورت غیرقانونی اعمال و با قیمت بیشتر به مردم عرضه می‌شد.

وی افزود: با صدور دستور قضایی تعرفه‌ها از ناحیه شرکت‌های هواپیمایی مسدود شد و شرکت‌هایی که تعرفه‌های خلاف قانون را بر روی سامانه‌ها و سایت‌های خود بارگذاری کرده بودند، مکلف به بارگذاری تعرفه‌های جدید و قانونی بر روی خروجی سایت‌های فروش خود شدند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ادامه داد: آژانس‌هایی که غیرقانونی و فاقد مجوز فعالیت هستند با هماهنگی اداره اماکن فعالیتشان متوقف خواهد شد. همچنین سایت‌های فروش بلیط‌های پروازی که اقدام به گرانفروشی کردند با پیگیری از طریق پلیس فتا مسدود خواهند شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها