کد خبر: 599963
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۰:۳۰:۳۶
| |

رییس جامعه دامپزشکان:

تجویز آنتی بیوتیک توسط دامپزشک ایرانی خارج از کشور کلیه پیروز را از کار انداخت

پیام محبی، رییس جامعه دامپزشکان ایران گفت: دامپزشک ایرانی که از قضا در ایران حضور نداشت، در یک مشاوره تلفنی و بعد از دریافت شرح حال، نوعی آنتی‌‌‌بیوتیک تجویز می‌کند که اصلا موردنیاز نبوده، اما کلیه پیروز را از کار می‌‌‌اندازد.

تجویز آنتی بیوتیک توسط دامپزشک ایرانی خارج از کشور کلیه پیروز را از کار انداخت
کد خبر: 599963
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۰:۳۰:۳۶

روزنامه دنیای اقتصاد در گفت‌وگو با رییس جامعه دامپزشکان از جزئیات خطای پزشکی در مرگ «پیروز» پرده برداشته است. به گفته او یک دامپزشک ایرانی که خارج از کشور بوده تلفنی توله‌یوز را معاینه و برای او آنتی‌بیوتیکی تجویز می‌کند که کلیه او را از کار می‌اندازد!

به گزارش دنیای اقتصاد، پیام محبی، رئیس جامعه دامپزشکان ایران می‌گوید:مشکلات گوارشی پیروز متعاقب مشکلات کلیوی او بوده که بر اثر تجویز داروی اشتباه رخ داده است.»  این تجویز اشتباه به گفته رئیس جامعه دامپزشکان ایران از این قرار بود که پیروز بعد از تولد، برای نگهداری ویژه به تهران منتقل شد. دامپزشک ایرانی که از قضا در ایران حضور نداشت، در یک مشاوره تلفنی و بعد از دریافت شرح حال، نوعی آنتی‌‌‌بیوتیک تجویز می‌کند که اصلا موردنیاز نبوده، اما کلیه پیروز را از کار می‌‌‌اندازد.  به گفته دکتر محبی و بر اساس اسناد موجود، در تاریخ ۲۵ مه‌۲۰۲۲ برابر با چهارم خرداد ۱۴۰۱ از کار افتادن کلیه پیروز مشخص و محرز می‌شود. البته این خبر به دست هواداران او نمی‌‌‌رسد. مانند پنهان‌‌‌کاری که در مورد بیماری‌‌‌های صعب‌‌‌العلاج می‌شود.  با توجه به آگاهی پزشکان پیروز، علم به وضعیت او می‌توانسته در درمان به قصد طولانی شدن عمر او تاثیر داشته باشد. دکتر محبی می‌‌‌گوید: «این شرایط قابل مدیریت بوده است، اما موضوع اصلی داروی تجویزی به پیروز بوده است.»

به گفته او این شیوه درمان از دامپزشکی از پزشکی ریسک بالاتری دارد و عجیب است که با چه جراتی این پزشک اقدام به چنین کاری کرده است. در اصل اقدامات ثانویه باید در حاشیه قرار بگیرد و موضوع اصلی خطایی است که رخ داده که تاکنون پنهان مانده و کسانی که با مشاوره اشتباه موجب وقوع این درمان ویرانگر شده‌‌‌اند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها