کد خبر: 599656
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۸:۳۷:۳۳
| |

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قو قضائیه:

مسائل اقتصادی موجب فرار مغزها می‌شود

اگر بخواهیم با همه مفاسد اقتصادی به صورت همزمان برخورد کنیم شاید نتوان یکجا کار را انجام داد

به گفته رییس قوه‌قضاییه برخی فسادها در حوزه فرهنگی از فساد اقتصادی کمتر نیست است.

مسائل اقتصادی موجب فرار مغزها می‌شود
کد خبر: 599656
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۸:۳۷:۳۳

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نباید سرچشمه فساد رها شود گفت: گاهی فساد فرهنگی از فساد اقتصادی بدتر است.

به گزارش ایلنا، محسنی‌ اژه‌ای با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی و... گفت: برخی مفاسد ممکن است ضرر و خسارت زیادی به ارزش های کشور و مردم وارد کند. برخی اوقات مفاسدی در حوزه فرهنگ انجام می شود که کمتر از مفاسد اقتصادی نیست. 

محسنی اژه ای بیان کرد: اگر بخواهیم با همه مفاسد اقتصادی به صورت همزمان برخورد کنیم شاید نتوان یکجا کار را انجام داد، لذا آسیب ها باید اولویت بندی شود تا دریابیم در کدام بخش از آسیب ها مقابله ضرورت دارد، باید روش‌ها و نحوه مبارزه با  فساد نیز در این خصوص بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد نباید گلوگاه و سرچشمه رها شود خاطرنشان کرد: باید گلوگاه ها و بسترها شناسایی شوند، بر این اساس بخشی از کاری که باید انجام شود در حوزه مسائل موجود و بخشی در حوزه مبارزه با گلوگاه هاست.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز برخی مسائل اقتصادی و روش هایی که در رابطه با مسائل اقتصادی داریم، موجب فرار مغزها می شود.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: بخش عمده ای از مشکلات امروز توسط دشمن ایجاد شده و بخشی به سبب ناهماهنگی ها و ضعف در مدیریت ها اتفاق افتاده است. به عنوان مثال فضای مجازی را از یک بعد نگاه می کنیم و به ابعاد دیگر آن توجه نمی شود لذا آنگونه که می خواهیم پیش نمی رویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها