کمتر از یک هفته تا ثبت‌نام حج تمتع؛ هنوز قیمت معلوم نیست

درحالی کم‌تر از یک هفته دیگر ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع آغاز می‌شود که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: قیمت سفر حج هنوز معلوم نشده است.

کمتر از یک هفته تا ثبت‌نام حج تمتع؛ هنوز قیمت معلوم نیست
کد خبر: 598964
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۳:۱۳:۲۶

حجت‌الاسلام والمسلین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره قیمت سفر حج که پیش‌بینی شده تحت تاثیر نرخ ارز، با افزایش قابل توجهی مواجه شود، اظهار کرد: قیمت حج هنوز معلوم نشده است، گروهی (از سازمان حج و زیارت) برای اجاره هتل به عربستان رفته‌اند، قیمت هتل در عربستان بالا و پایین می‌شود. ما نمی‌خواهیم مبلغی را اعلام کنیم که بعد خلاف آن را انجام دهیم. اجاره هتل‌ها که کامل شد قیمت‌ سفر حج اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی نواب در این مورد را در ادامه می خوانید:

  • ما هیچ وقت نگفتیم حج دقیقا همین قیمت است. ما حدود آن را اعلام کردیم، حدود هم بالا و پایین دارد و قیمت را مشخصا اعلام نکردیم. نسبت به قیمت دلار و هزینه‌های سال‌های قبل، مبلغ حدودی را اعلام کردیم که امکان دارد کمتر و یا بیشتر شود.
  • ما امیدواریم قیمت‌ها افزایش پیدا نکند. عربستان مجبور است همکاری داشته باشد، اعلام هم کرده‌اند، ولی باید منتظر بمانیم و ببینیم چه نتیجه‌ای می‌گیریم. به هر حال ما چانه‌زنی‌هایی در عربستان داریم که قیمت را از رقم پیش‌بینی شده کاهش می‌دهد.
  • سازمان حج و زیارت پیش‌تر اعلام کرده بود حج ۱۴۰۲ "دو نرخی" خواهد بود؛ چرا که از ۸۷ هزار و ۵۵۰  نفر سهمیه حج ایران، ۳۷ هزار نفر از بازماندگان سال ۱۳۹۹ در اولویت قرار دارند که در آن سال، هزینه حج را کامل پرداخت کرده بودند اما به دلیل محدودیت‌های کرونا در عربستان، از این سفر جا ماندند. پول حج در آن‌ سال با ارز ۹ هزار تومان محاسبه شده و به بانک مرکزی سپرده شده است. این سازمان همچنین اعلام کرده است هیأت دولت، تخصیص ارز ویژه به حج ۱۴۰۲ با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را تصویب کرده و با بانک مرکزی نیز برای انتقال ۲۵۰ میلیون دلار به عربستان، توافق شده است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها