کد خبر: 597286
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۳۰:۴۱
| |

انتقاد یک روزنامه از انفعال دستگاه‌های مسئول در برابر زلزله احتمالی تهران:

می‌خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند

روزنامه اطلاعات نوشت: گویا همه دستگاه‌های مسئول در دوره آرامش قبل از طوفان کمین کرده‌اند تا در سوانح آینده به سرعت سراغ مقصران نزدیک و دم‌دست بروند و بار همه مسئولیت ها را به دوش آنها بگذارند.

می‌خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند
کد خبر: 597286
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۳۰:۴۱

روزنامه اطلاعات از انفعال دستگاه‌های مسئول در جلوگیری از وقوع فاجعه بعد از زلزله احتمالی در تهران انتقاد کرده و به کنایه نوشته این مسئولان در دوره آرامش قبل از طوفان کمین کرده‌اند تا در سوانح آینده به سراغ مقصران دم‌دست بروند و خودشان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

به گزارش اطلاعات، اگر قرار است همانند برخورد نظام حاکمه ترکیه با پیمانکاران مجتمع های مسکونی تخریب شده در زلزله اخیر، پس از بروز هر سانحه عده ای را به اتهام اهمال در بروز فاجعه دستگیر کنیم و مسئولیت خود را در پیشگیری از وقوع سوانح بزرگ نادیده بگیریم، هرگز نمی توان به عدم تکرار فجایع مرگبار و بحران های بزرگ امیدوار بود. اکنون خطراتی نظیر بروز یک زلزله سهمگین یا حوادثی دیگر اغلب کلانشهرهای ایران و به خصوص تهران ۱۲ میلیون نفری را تهدید می کند.

روزنامه اطلاعات سپس یادآور شده است: گویا همه دستگاه های مسئول در دوره آرامش قبل از طوفان کمین کرده اند تا در سوانح آینده به سرعت سراغ مقصران نزدیک و دم دست بروند و بار همه مسئولیت ها را به دوش آنها بگذارند. در حالی که از همین امروز می توان با نظارت دقیق و قاطع بر ساخت و سازها و برخورد بدون مماشات با متخلفین، جلوی احداث ابنیه ناایمن را پیش از بهره برداری و بارگذاری جمعیت گرفت. همچنین با تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی، مالکان و ساکنان واحدهای فرسوده را می توان به تخریب و نوسازی ابنیه خود ترغیب کرد. دادستانی هم به عنوان مدعی العموم می تواند با مقاومت کنندگان در برابر برنامه نوسازی بافت های فرسوده به عنوان تهدیدکنندگان امنیت عمومی برخورد کند و موانع اداری برای تسریع در طرح های ایمن سازی شهرها را مرتفع سازد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲

    درتاریخ‌امده‌است‌.شاه‌سلطان‌حسینرا‌خبرامدکه‌اشرف‌افغان‌باقشون‌پشت‌دروازه‌اصفهانست.شاه‌گفت‌همین‌تاجوتخت‌وحرمسرا‌مارا‌بس‌است‌؟ زلزله‌باورنمیکنم‌دروغ‌است؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها