کد خبر: 596959
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۳:۵۵:۱۰
| |

رئیس قوه قضاییه:

محکومان دارای شاکی خصوصی، تا پایان سال کسب رضایت کنند شامل عفو اخیر خواهند شد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به عفو اخیر و وضعیت آن دسته از محکومان و زندانیان که دارای شاکی خصوصی هستند، گفت: این بخش از زندانیان و محکومان چنانچه بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خصوصی خود را جلب کنند، می‌توانند از عفو اخیر بهره‌مند شوند.

محکومان دارای شاکی خصوصی، تا پایان سال کسب رضایت کنند شامل عفو اخیر خواهند شد
کد خبر: 596959
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۳:۵۵:۱۰

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۴ بهمن) در نشست شورای عالی قوه قضاییه، پیشاپیش مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را تبریک گفت و ضمن قدردانی فراوان از مردم متدیّن، انقلابی، زمان‌شناس و بصیر ایران اسلامی به واسطه خلق حماسه در یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی بار دیگر حماسه‌ای کم نظیر آفریدند و دشمنان و بدخواهان را مأیوس کردند؛ حضور باعظمت و با شعور و احساسات مردم در یوم‌الله ۲۲ بهمن، توطئه‌های این سال‌ها و این ماه‌های دشمنان را در نصف روز نقش بر آب کرد و به دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند که از شناخت جمهوری اسلامی و مردم متدیّن ایران عاجز هستند و با محاسبات غلط، توطئه‌چینی می‌کنند و به هزیمت می‌روند.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از اظهارات اژه‌ای را در ادامه می خوانید:

  • رهبر معظم انقلاب در این اعیاد و ایام فرخنده و مبارک، عنایت فرمودند و تعداد قابل توجهی از متهمان و محکومان را مورد عفو و رأفت اسلامی قرار دادند؛ نه تنها زندانیان و محکومان و خانواده‌های آنها بلکه بسیاری از مردم ایران اسلامی به واسطه این عنایت معظم‌له، مسرور و خرسند شدند.
  • در حقیقت رهبر معظم انقلاب در تمام این سه دهه، بیشترین خیرخواهی و دلسوزی را برای مردم دارند و در برابر دشمنان نیز از نهایت اقتدار بهره‌مند هستند و با اقدامات و مواضع‌شان دشمن را مأیوس و مردم را خوشحال و خرسند می‌کنند.
  • برای اجرایی و نهایی کردن هر چه زودتر عفو اخیر و تعیین تکلیف همه متهمان و محکومان و زندانیانِ مشمول این عفو و اعلام مراتب به آنها و خانواده‌های‌شان، تلاش بیشتری صرف شود.
  • آن دسته از محکومان و زندانیان که دارای شاکی خصوصی هستند، چنانچه بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خصوصی خود را جلب کنند، می‌توانند از عفو اخیر بهره‌مند شوند.
  • در همین راستا ضروری است بخش‌های ذیربط قوه قضاییه از جمله مرکز توسعه حل اختلاف، رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها، برای تحصیل رضایت شکات محکومان و زندانیان، ضمن توجه به حقوق مادی و معنوی شکات، نهایت تلاش خود را صرف کنند؛ امیدواریم این شکات نیز برای رضای خدا، همراهی‌های لازم را داشته باشند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها