کد خبر: 596751
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۵:۲۹:۴۷
| |

سنگینی برف امروز بر ترافیک چربید

تهران قفل شد زاکانی در جشنواره بود

با اینکه نسبت به برف امروز هشدار داده‌شده بود اما بار دیگر تهران قفل شد آن هم درحالیکه شهردار در جشنواره فجر به‌سر می‌برد.

تهران قفل شد زاکانی در جشنواره بود
کد خبر: 596751
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۵:۲۹:۴۷

با وجود این‌که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود امروز در تهران برف سنگین می‌بارد، اما تا آخرین ساعات روز گذشته خبری از اطلاعیه تعطیلی مدارس نبود، طوری‌که بسیاری از خانواده‌ها صبح امروز متوجه شدند مدارس در برخی مناطق پایتخت تعطیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، در اطلاعیه آموزش و پرورش تهران که بامداد امروز منتشر شد آمده بود: «مدارس ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ شهر تهران به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، امروز - یکشنبه ۲۳ بهمن - غیرحضوری است.»

این درحالی‌ست که بارش برف صبح امروز مناطق زیادی از تهران را متاثر کرد و تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان ادامه دارد، شلوغی معابر در وضعیت عدم برف‌روبی سبب شد بسیاری از خیابان‌ها و بزرگراه‌ها قفل شود.در ادامه و در پی سنگینی ترافیک و شدت گرفتن بارش برف سبب شد مدارس تهران در شیف بعدازظهر تعطیل شود، این درحالی‌ست که برخی معتقدند استاندار از ابتدا باید همه مدارس را تعطیل می‌کرد. سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز پارلمان شهری پایتخت گفت: «شورای موجود در استانداری تهران چه اصراری داشت که فقط مدارس ابتدایی مناطق یک تا پنج تعطیل شوند؟ اکنون ساعت ۱۱ صبح است و شهر قفل شده. بنابراین باید همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران تعطیل می‌شد.»

وی بیان کرد: «انتظار این بود که استانداری تهران این یک الی دو روز را به دلیل بارش برف مدیریت می‌کرد و امیدوارم فرزندان ما که امروز به دلیل عدم تعطیلی مدارس به خارج از منزل رفته‌اند به سلامت به منزل برگردند.»

حالا به‌نظر می‌رسد سروصدای وزیر آموزش و پرورش برای عدم تعطیلی مدارس در وضعیت آلودگی هوا سبب شد که استانداری تهران در وضعیت بارش برف برای تعطیلی مدارس تعلل کند تا دوگانگی در تصمیم‌گیری مشاهده شود. یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش پیش از این بر سر تعطیلی مکرر مدارس برای آلودگی هوا اعتراض کرده بود، طوری‌که وزیر کشور اعلام کرد با توجه به بررسی‌های انجام شده قرار است شاخص آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس مجدد بررسی شود.درکنار تصمیم پر حاشیه استاندار تهران، اقدامات زاکانی در شهرداری هم جنجال‌های زیادی به پا کرد، طی چند روز گذشته آسمان تهران چندین بار برفی شد که هر دفعه شهردار پایتخت جای دیگری بود، برف چهارشنبه گذشته مشکلاتی برای شهرداری ایجاد کرد، در اشاره به این وضعیت عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به زاکانی واکنش نشان داد، ناصر امانی گفت: «آقای زاکانی باید چهارشنبه (هفته گذشته) به اتاق مانیتورینگ شهرداری می‌رفت و از آنجا تنها سه منطقه‌ای را که درگیر برف بودند هدایت می‌کرد و همه مناطق را بسیج می‌کرد تا این فاجعه رخ ندهد.»

در واکنشی دیگر سیدصادق حسینی فعال رسانه‌ای در حساب توئیتری خود نوشت: «آقای امانی عضو شورای شهر گفت: آقای زاکانی بعدازظهر پنجشنبه باید به اتاق مانیتورینگ معاونت حمل و نقل می‌رفت و معاونت‌ها و شهرداران را به خط می‌کرد تا آن فاجعه نصف شب اتفاق نیافتد. اما آقای ‎زاکانی عصر پنج‌شنبه‌ی بحرانی تهران کجا بود؟ مسجد باغ فیض دیدار مردمی!»

اما نبودن شهردار تهران پشت دوربین‌های شهری به برف امروز هم ختم شد، درحالی‌که صبح امروز پایتخت گرفتار برف شد و تردد در معابر به سختی انجام می‌شد علیرضا زاکانی شب گذشته در جشنواره فیلم فجر مشغول اهدای جایزه به برگزیدگان جشنواره بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها