کد خبر: 595732
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۲۱:۴۷:۰۵
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای هفدهم بهمن در چهاردقیقه

زمین لرزید

اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

زمین لرزید
کد خبر: 595732
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۲۱:۴۷:۰۵

در روزی که زمین زیر پای مردمان ترک و سوری لرزید و صدها کشته و هزاران زخمی برجا نهاد، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

پیش‌از هر چیز؛ ترکیه و سوریه‌ی عزادار

پیش‌از هرچیز صبح امروز خبر شدیم زمین‌لرزه در بخش قابل توجهی زیر پای مردم ترکیه و سوریه لرزیده؛ آن‌هم زمانی‌که اغلب مردمان در خواب بودند؛ تاکنون شمرده‌اند که بیش‌از ۲۳۰۰کشته و هزاران زخمی بر اثر این زمین لرزه برجا مانده و خانه‌ها و سراهای بسیاری خراب شده‌اند.

بحران در سوریه پیچیده‌تر است؛ نیمی از منطقه و مردمان زلزله‌زده در سرزمین‌های زیر کنترل حکومت بشار اسدند و نیمی دیگر در سرزمین‌های زیر کنترل مخالفان اسد.

ترکیه و سوریه نه‌تنها کمک کشورهای دوست‌ودشمن را رد نکرده‌‌اند که همه را به یاری فراخوانده‌اند و البته اینترنت هم در این دو کشور با اختلال و قطعی روبه‌رو نیست و امدادرسانی را مدد می‌رساند. مقامات جمهوری اسلامی هم برای کمک به این دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

برای گرمی

بامدادان همچنین باخبر شدیم شروین حاجی‌پور ترانه‌سرا و آهنگ‌سازی که با الهام از نوشته‌های معترضان ماه‌های اخیر و برای بیان این اعتراضات ترانه برای را تنظیم کرد و خواند، برنده «بهترین ترانه تاثیر گذار درتغییرات اجتماعی» در شصت‌وپنجمین دور از جوایز گرمی شد.

جیل بایدن بانوی اول آمریکا، در این مراسم با تقدیر از این ترانه و با یادآوری مرگ مهسا امینی و جنبش زن زندگی آزادی، شروین حاجی‌پور را برنده این جایزه اعلام کرد.

چهره‌های فرهنگی و هنری سرشناس داخلی و خارجی این ماجرا را به شروین و ملت ایران تبریک گفتند.

مولدسازی؛ مجلس، مدرسه و کشاورزی

امروز مجلسی که در اجرای طرحی با نام مولدسازی اموال دولتی، از سوی سران سه‌قوه کنار گذاشته شده، حتی برای گفت‌وگو درباره این طرح هم راهی بهتر از جلسه غیرعلنی پیدا نکرد.

در جلسه غیرعلنی آن‌چنان‌که از فحوای مصاحبه‌های نمایندگان برمی‌آید باقر قالیباف، رئیس مجلس، به توجیه این طرح پرداخته و گفته حتما نظارتی بر کار هیات مولدسازی خواهد بود اما نگفته چه‌گونه و از سوی چه کسی.

راستی وزیر اقتصاد گفت هیات مولدسازی هیچی نشده سه جلسه تشکیل داده و تصمیم گرفته مدرسه‌ها و پروژه‌های کشاورزی مملکت را به فروش بگذارد.

سرانجام از قطر خبر قطعی آمد که کارلوس کی‌روش، سرمربی‌ تیم‌ملی فوتبال مردان این کشور شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها