ببینید | زلزله ویرانگر ترکیه گریبان آثار تاریخی را هم گرفت!

زلزله‌ای که با شدت زیاد جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و در بسیاری از نقاط آسیای غربی و شرقی حس شد، قلعه تاریخی غازیان تپه را فرو ریخت.

ببینید | زلزله ویرانگر ترکیه گریبان آثار تاریخی را هم گرفت!
کد خبر: 595607
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۲:۴۸:۵۴

قلعه تاریخی «غازیان تپه»‌ پس از زلزله شدید 7.7 ریشتری ترکیه ویران شد. بر اثر وقوع این زلزله بخش‌هایی از جنوب، شرق و جنوب شرقی قلعه تاریخی «غازیان تپه»، نابود شد و ویرانه‌های آن در جاده فرو ریخت.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، در نتیجه این حادثه نرده‌های آهنین اطراف قلعه در گذرگاه‌های نزدیک این بنای تاریخی از جا در آمدند و دیوار حائل کنار قلعه نیز فروریخت. در برخی بخش‌های این قلعه نیز ترک‌های بزرگی بر اثر زلزله ایجاد شد.

همچنین گنبد و دیوار شرقی «مسجد شیروانی» که در نزدیکی این قلعه واقع شده است و در قرن هفدهم میلادی ساخته شده بود، ویران شده است.

 

 

غازیان تپه - زلزله ترکیه

زلزله ترکیه تاکنون بیش از ۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ مصدوم برجای گذاشته است. این زلزله در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داد و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است. شهرهایی از جمله عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند و کشورهایی همچون عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند.

 


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها