کد خبر: 595099
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۱۲:۰۲:۳۰
| |

خزعلی:

لوایح موضوع «حضانت و اهدای جنین» در حال نهایی شدن است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موضوعاتی از جمله «حضانت و اهدای جنین» به شورای فقهی و حقوقی حوزه علمیه ارسال شد و دیدگاه ها دریافت و لوایح آن در حال طی کردن مراحل نهایی است.

لوایح موضوع «حضانت و اهدای جنین» در حال نهایی شدن است
کد خبر: 595099
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۱۲:۰۲:۳۰

انسیه خزعلی معاون امروز زنان رئیس جمهور درباره نحوه عملکرد شورای فقهی حقوقی معاونت زنان و خانواده، اظهار داشت: مسایل و موضوعاتی که به برداشت های فقهی نیاز دارد را به شورای فقهی و حقوقی حوزه علمیه ارسال می کنیم و دیدگاه های آنها را دریافت می کنیم، پس از دریافت دیدگاه ها و پاسخ ها از شورای فقهی و حقوقی حوزه، در معاونت زنان جلساتی برگزار می شود و تصمیم نهایی اتخاذ می گردد تا در قالب لایحه قانونی اجرایی شود.

به گزارش شفقنا، وی در خصوص حضانت و اهدای جنین افزود: تاکنون موضوعاتی مانند «حضانت و اهدای جنین» را به قم ارسال کردیم و دیدگاه ها دریافت شده و لوایح آن در حال طی کردن مراحل نهایی است. همچنین موضوع «هویت» برای افراد بی هویت نیز در حال تدوین است و مراحل نهایی را طی می کند.

خزعلی با بیان اینکه به دنبال به ثمررساندن موضوعات مطرح شده هستیم ادامه داد: پس از اینکه این موضوعات به نتیجه رسید، مسایل جدید حوزه زنان را مطرح و دیدگاه های شورای فقهی و حقوقی حوزه را دریافت خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: به دنبال تعمیق روابط معاونت امور زنان با شورای فقهی و حقوقی حوزه هستیم و امیدواریم در آینده رابطه این دو نهاد گسترش یابد.

معاون امور زنان با اعلام این خبر که بودجه سال آینده معاونت امور زنان و خانواده 50 درصد افزایش یافته است، افزود: تلاش می کنیم در سال آینده همه موضوعاتی که تا به امروز به عنوان مأموریت داشتیم را گسترش دهیم.

وی درباره اهداف معاونت امور زنان و خانواده گفت: دو هدف عمده ما، آسیب زدایی از حوزه زنان و خانواده و دیگری توانمندسازی زنان است که یک بخشی از این توانمندسازی به زنان سرپرست خانوار برمی گردد و با توجه به گسترش تعداد زنان طبیعتاً بخشی از بودجه به این مساله اختصاص پیدا خواهد کرد.

خزعلی در پایان گفت: بخش دیگر بودجه، برای توانمندسازی و پشتیبانی از نخبگان و ارتقای سطح دانش و مهارت های زنان در سطوح مختلف هزینه خواهد شد و مسایلی مانند مبارزه با بی سوادی و بازماندگی از تحصیل، حمایت از نخبگان در دبیرستان و دانشگاه مورد توجه و حمایت قرار خواهند گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها