کد خبر: 594132
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۰۹:۵۳:۵۶
| |

سیدمحمد آقامیری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

سازمان محیط‌زیست برای واردات اتوبوس سختگیری را کاهش دهد

نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: سازمان محیط زیست اخیرا به مدیریت شهری پایتخت اعلام کرده است اتوبوس‌هایی که از مسیر واردات تامین می‌شود، حتما باید دارای استاندارد یورو6 باشد.امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست تا حدودی سخت‌گیری‌های خود را کاهش دهد.

سازمان محیط‌زیست برای واردات اتوبوس سختگیری را کاهش دهد
کد خبر: 594132
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۰۹:۵۳:۵۶

سید محمد آقامیری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از فعالیت 2 هزار و 600 تا 2 هزار و 700 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه بخش عمده اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، فاقد استانداردهای یورو هستند، چون از عمر مفید این اتوبوس ها گذشته است و حتی استاندارد یورو4 را نیز از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات بین شهرداری با سازمان حفاظت محیط زیست در تامین اتوبوس از مسیر واردات گفت: سازمان محیط زیست اخیرا به مدیریت شهری پایتخت اعلام کرده است اتوبوس‌هایی که از مسیر واردات تامین می‌شود، حتما باید دارای استاندارد یورو6 باشد. البته توجه به استاندارد آلایندگی اتوبوس‌ها اتفاق مثبتی است، اما سازمان محیط زیست با این الزام عملا در حال ایده‌آل‌گرایی است، زیرا همین حالا متاسفانه بخش عمده اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می کنند، فاقد استانداردهای یورو هستند، چون از عمر مفید این اتوبوس‌ها گذشته است و حتی استاندارد یورو4 را نیز از دست داده‌اند، ولی ما به دلیل کمبود شدید ناوگان اتوبوسرانی تهران، چاره‌ای جز استفاده از این اتوبوس‌ها نداریم. 

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست تا حدودی سخت‌گیری‌های خود را کاهش دهد و البته شهرداری نیز با توجه به شرایط موجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت، دقت کافی داشته باشد تا بخش خصوصی اتوبوس‌هایی که کمترین مشکل را برای آلودگی هوا ایجاد می‌کنند، وارد کشور کند. در هر صورت، دوره ششم مدیریت شهری پایتخت به شدت به دنبال جبران کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران است و هدف‌گذاری ما براساس برنامه چهارم شهرداری، آن است که تا پایان سال 1404 تهران 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داشته باشد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها