رئیس سازمان محیط زیست:

رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۲ کاملا محیط زیستی است

معاون رئیس سازمان محیط زیست گفت: تاکنون کمتر از ۱۰ درصد قانون هوای پاک در سطح کشور اجرایی شده است.

رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۲ کاملا محیط زیستی است
کد خبر: 593676
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۴:۰۵:۵۹

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به اینکه یکی از مسائل کشور به ویژه کلان شهرها مساله آلودگی هوا است، اظهار کرد: قانون هوای پاک از سال ۱۳۹۶ مصوب شده و در این ارتباط ۱۶ آیین نامه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه اجرایی می بایست در زمینه اجرای مفاد قانون هوای پاک عمل کنند، افزود: سازمان محیط زیست به طور جدی بر نحوه اجرای این قانون نظارت خواهد کرد.

رییس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه آنچه در برخی رسانه ها در ارتباط با بودجه محیط زیست منتشر شده کذب محض است، گفت: رویکرد دولت در بودجه سال ۱۴۰۲ کاملا محیط زیستی است.

سلاجقه ادامه داد: در بودجه سال آینده به بخش محیط زیست توجه خوبی شده است و اگر در مجلس بحث اختصاص ۲۰ درصد عوارض آلایندگی به محیط زیست هم تصویب شود تحول مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در وزارت نفت هم کارهای ارزشمندی در حال انجام است به گونه ای که در هفته آینده طرح کیفی سازی سوخت کشور با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

ارتقا سطح مناطق حفاظت شده

رییس سازمان محیط زیست  با اشاره به اینکه ۳۰۹ منطقه حفاظت شده در سطح کشور داریم، گفت: به طور میانگین ۱۱ درصد از مساحت ایران را مناطق حفاظت شده تشکیل داده است این در حالی است که وسعت این مناطق باید ۱۷ تا ۲۱ درصد مساحت کشور باشد تا به میانگین جهانی برسیم.

وی ادامه داد: بی شک در مناطق بکری هم چون کردستان ارتقا سطح مناطق حفاظت شده را خواهیم داشت و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه با بیان اینکه کردستان از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد، یادآور شد: بی شک توسعه هم در کردستان هم چون دیگر استان های کشور مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم کردستان بسیار محیط زیست دوست هستند و این نقطه قوتی برای حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که صبح امروز وارد سنندج شد هدف از سفر خود به کردستان را جمع آوری داده های میدانی در بحث محیط زیست  استان اعلام کرد و گفت: یکی از موارد مهم در بخش مدیریت داشتن داده های میدانی است لذا با این دیدگاه از نزدیک چالش ها، مشکلات و مباحث محیط زیست استان را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها