کد خبر: 593468
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۸:۳۳
| |

کدام استان‌ها بیشترین مرگ کرونایی را دارند؟

وزارت بهداشت در گزارشی بررسی دو هفتگی وضعیت موارد مثبت، بستری و مرگ ناشی از پاندمی کووید ۱۹ در ایران و جهان را منتشر کرده است که بر اساس آن در کشورمان در هفته ۱۵۱ بیماری منتهی به ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، ۳۶۸ نفر بستری و ۱۷ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کدام استان‌ها بیشترین مرگ کرونایی را دارند؟
کد خبر: 593468
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۸:۳۳

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بررسی دو هفتگی وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در ایران و جهان را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس بررسی دو هفتگی وضعیت پاندمی کرونا در ایران در هفته ۱۵۱ بیماری در کشور، منتهی به ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، تعداد موارد مثبت بستری و مرگ در استان‌های کشور را نشان داده شده است. جمع تجمیعی تعداد بستری‌های کرونایی در هفته ۱۵۱ بیماری در کشور ۳۶۸ نفر بوده است و مجموعا در این هفته ۱۷ نفر فوتی ناشی از کرونا گزراش شده است. این در حالی است که در هفته پیشین از آن، یعنی هفته ۱۵۰ بیماری، ۲۳۵ مورد بستری و ۱۸ مورد فوت گزارش شده است.

همچنین مجموع تعداد موارد سرپایی در استان‌های کشور در هفته ۱۵۱ پاندمی منتهی به ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۳۸۳ نفر بوده است. این تعداد در هفته ۱۵۰ پاندمی منتهی به ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱، مجموع تعداد موارد سرپایی ۱۳۸ نفر بوده است.

در عین حال طبق اعلام وزارت بهداشت، میزان بستری در ۱۰۰ هزار نفر و میزان مرگ در یک میلیون نفر در استان‌های کشور، در هفته ۱۵۱ پاندمی که به ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، منتهی بوده است، در نمودارهای زیر قابل مشاهده است.

بر اساس این نمودارها به ترتیب سه استان سمنان، کرمان و خراسان جنوبی در هفته ۱۵۱ پاندمی بیشترین میزان بستری در ۱۰۰ هزار نفر را داشته‌اند. همچنین در این هفته سه استان زنجان، مازندران و یزد بیشترین میزان مرگ در یک میلیون نفر را گزارش کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها