کد خبر: 593451
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۰:۰۰:۳۳
| |

عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست:

آلایندگی‌های ایران شیمیایی است

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: آلایندگی‌های ایران زیر 10 میکرون نیست، بلکه شیمیایی است. آلودگی‌هوا در چین اصولا ریزگرد است که از صحرای گبی گردوغبار بلند می‌شود که پکن، شانگهای و حتی آمریکا هم می‌رود ولی آلاینده‌های ایران عمدتا شیمیایی است.

آلایندگی‌های ایران شیمیایی است
کد خبر: 593451
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۰:۰۰:۳۳

روزنامه هم میهن به نقل از عیسی کلانتری، رییس پیشین سازمان حفاظت از محیط‌زیست نوشت که آلایندگی‌های ایران شیمیایی است. 

به گزارش همشهری، عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست در واکنش به افزایش شاخص آلودگی‌هوا برای تعطیل نکردن مدارس به هم‌میهن گفت: این موضوع مطرح شده، پاک کردن صورت مسئله است. این شاخص را می‌توانند 700 یا حتی 1000 در نظر بگیرند. 

او درباره مخالفت وزارت بهداشت و درمان با تغییر شاخص آلودگی‌هوا برای تعطیلی مدارس گفت: «دولت می‌تواند نظر وزارت بهداشت و درمان را قبول نکند. اما این اظهارنظرها و تغییر شاخص‌ها، سلامت مردم را به خطر قرار می‌اندازد. در گذشته بر مبنای اعلام وزارت بهداشت و درمان تعطیلی‌ها انجام می‌شد. به نظر من اگر این آلودگی برای سلامت مردم به ویژه دانش‌آموزان خطرناک است، وزارت بهداشت و درمان نباید ساکت بماند. آلایندگی‌های ایران زیر 10 میکرون نیست، بلکه شیمیایی است. آلودگی‌هوا در چین اصولا ریزگرد است که از صحرای گبی گردوغبار بلند می‌شود که پکن، شانگهای و حتی آمریکا هم می‌رود ولی آلاینده‌های ایران عمدتا شیمیایی است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها