کد خبر: 592741
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۸:۲۰:۴۴
| |

روزنامه آرمان امروز:

مسئولان «خودمراقبتی» را با «تحریک جنسی» اشتباه گرفته‌اند

روزنامه آرمان امروز به نقل از یک روانشناس کودک نوشت: در کشور ما مسئولان به بهانه اینکه آموزش‌ خودمراقبتی، می‌تواند باعث تحریک جنسی جوانان شود، با آن مخالفت کردند درحالی‌که آموزش خودمراقبتی جنسی با آموزش‌های جنسی تفاوت دارد.

مسئولان «خودمراقبتی» را با «تحریک جنسی» اشتباه گرفته‌اند
کد خبر: 592741
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۸:۲۰:۴۴

روزنامه آرمان امروز در مصاحبه با یک روانشناس کودک به بهانه تعرض جنسی به بازیکنان نونهال یک مدرسه فوتبال در مشهد بر لزوم آموزش «خودمراقبتی» به کودکان و نوجوانان تاکید کرد. 

به گزارش آرمان امروز، فاطمه قاسم زاده، روانشناس کودک با اشاره به ضرورت  آموزش «خود مراقبتی» درکودکان و نوجوانان می‌گوید: «آگاهی دادن به کودکان و نوجوانان در مورد چگونگی برخورد با مسایل خود مراقبتی در برابر دست درازی‌های احتمالی امری ضروری است. کما اینکه در تمام دنیا، این آموزش ها به کودکان و نوجوانان داده می شود. اما نمی‌دانم چرا در کشور ما مسئولان به بهانه اینکه این آموزش‌ها، می‌تواند باعث تحریک جنسی جوانان شود، با آن مخالفت کردند درحالی‌که آموزش خودمراقبتی جنسی با آموزش‌های جنسی تفاوت دارد. آموزش های خودمراقبتی از کودکان 4 سال به بالا لازم است. یعنی باید به آنها آموزش د‌اد که چگونه در مورد اعضای بدنشان حساسیت به خرج بدهند. بعد از بیانیه یونیسف حتی کتاب هایی در این زمینه نیز تالیف شد ولی به خاطر همان دلیلی که گفته شد، متاسفانه روند تولید آن در کشور متوقف‌ گردید.    

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها