کد خبر: 592572
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۰:۲۵:۱۵
| |

معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

طرح هرچیزی که معلوم نباشد دانش‌آموز را به چه مسیری هدایت می‌کند ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا موضوع ممنوعه‌ای برای معلمان ابتدایی وجود دارد که اجازه طرح آن در کلاس درس را نداشته باشند؟ گفت: طرح هرچیزی که معلوم نباشد دانش‌آموز را به چه مسیری هدایت می‌کند ممنوع است.

طرح هرچیزی که معلوم نباشد دانش‌آموز را به چه مسیری هدایت می‌کند ممنوع است
کد خبر: 592572
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۰:۲۵:۱۵

معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص امکان تدریس مطالبی خارج از کتب درسی توسط معلمان این مقطع و وجود چارچوبی برای این کار توضیح داد: موضوعی که مطرح کردید یکی از موضوعات پرچالش است، از این جهت که اگر بخواهیم به تربیت تمام ساحتی توجه کنیم و اینکه دوره ابتدایی را دوره کسب شایستگی‌های پایه مثل شایستگی ارتباطی، تفکر، فناوری و… بدانیم موضوع متفاوت‌تر هم می‌شود. 

به گزارش ایلنا، معاون آموزش متوسطه در پاسخ به این سوال که مسئولیت نظارت بر آموزش محتواهای غیردرسی در کلاس‌های درس برعهده کدام یک از بخش‌های وزارت آموزش و پرورش است، بیان کرد: در حال حاضر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مرجعی است که هرکاری که در حوزه آموزش تولید می‌شود را بررسی می‌کند و اگر به لحاظ استانداردهای مدنظر مناسب باشد، به آن محصول گواهی نامه یا مجوزی می‌دهد که نشان دهد اثری که تولید شده مناسب است، البته من باز هم به این اعتقاد ندارم که به معلم بگوییم ببیند سازمان پژوهش چه چیزهایی را تایید کرده و همان را به مدرسه ببرد. من می‌گویم معلم اگر طراحی آموزشی دقیق خودش را داشته باشد و بداند چه کاری انجام می‌دهد، آن زمان اگر خواست کتاب داستانی هم در کلاسش استفاده کند، می‌تواند برود از کتاب‌ها یا بازی‌هایی که در سازمان پژوهش بررسی و تایید شده بهره ببرد. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا موضوع ممنوعه‌ای برای معلمان ابتدایی وجود دارد که اجازه طرح آن در کلاس درس را نداشته باشند؟ گفت: طرح هرچیزی که معلوم نباشد کجای طراحی آموزشی معلم قرار دارد و دانش آموز را به چه مسیری هدایت می‌کند از نظر من ممنوع است. اگر دانش آموزان خودشان داستانی بسازند و آن را اجرا کنند ارزشمندتر است تا انواع و اقسام مطالب بخصوص کتب کمک آموزشی را به بچه‌ها تحمیل کنیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها