«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قطع اینترنت و ادعای لو رفتن دوباره سوالات کنکور + عکس

امروز همزمان با برگزاری کنکور، اینترنت تلفن همراه و برخی از اپراتورها هم به صورت گسترده قطع یا با اختلال روبرو شد. اما باز هم عکس‌هایی بی‌نام و نشان با ادعای لو رفتن سوالات کنکور چند دقیقه بعد از آغاز آزمون منتشر شد.

قطع اینترنت و ادعای لو رفتن دوباره سوالات کنکور + عکس
کد خبر: 592285
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۱۲:۰۰:۰۰

راهکار قطع اینترنت برای جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوالات کنکور باز هم با شکست روبرو شد؟ امروز کنکور سراسری برای اولین بار در سردترین روزهای سال برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین،‌ همزمان اینترنت تلفن همراه و برخی از اپراتورها هم به صورت گسترده قطع یا با اختلال روبرو شد. اما باز هم عکس‌هایی بی‌نام و نشان با ادعای لو رفتن سوالات کنکور چند دقیقه بعد از آغاز آزمون منتشر شد.

هرچند شاید برگزاری این آزمون سرنوشت‌ساز، برای داوطلبان و برنامه‌ریزی درباره آن عجیب و سخت بوده باشد اما این بار سختی کار به پیکیره شهرها و مردم هم کشیده شده است. 

روز گذشته پیامکی به صورت گسترده برای مردم ارسال شد و خبر از قطع اینترنت در محدوده سکونت آنها داد. همان حرفی که پیش از این از طرف مسئولان سازمان سنجش اعلام شده بود و واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت، «قطع اینترنت کشور به صورت سراسری». موضوعی که پس از آن با تکذیب مقامات وزارت ارتباطات روبرو شد. 

اما به هر صورت دیروز با دریافت پیامک سازمان سنجش مردم متوجه شدند، قطع اینترنت همان است که از ابتدا اعلام شده اما احتمالا در بسیاری از نقاط تمرکز آن بر روی تلفن‌های همراه است.

دلیل قطع اینترنت هم از طرف سازمان سنجش تلاش برای جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوالات اعلام شد. اما امروز چند دقیقه‌ای بعد از آغاز کنکور سراسری باز هم اخباری مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور سراسری همراه با عکس‌هایی بی‌نام و نشان در کانال‌های تلگرامی دست به دست شد. 

اگر این اخبار صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد مسئولان سازمان سنجش باز هم برای جلوگیری از تقلب شکست خورده‌اند و فقط زحمت اضافه به مردم داده‌اند و برخی کسب‌وکارها را یا به تعطیلی کشانده‌اند یا نیمه‌تعطیل کرده‌اند.

موضوعی که پیش از این هم درباره آن به سازمان سنجش هشدار داده شده بود و بسیاری گفته بودند که «قطع اینترنت» راه‌حل مشکل لو رفتن سوالات و تقلب در کنکور نیست.  

photo_۲۰۲۳-۰۱-۱۹_۱۰-۰۲-۵۳

photo_۲۰۲۳-۰۱-۱۹_۱۰-۰۲-۵۵ (2)

سوالات کنکور - لو رفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها